Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seramik Üretim Teknikleri ve Karakterizasyonu | IMM 570 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞENOL YILMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ŞENOL YILMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | İleri teknoloji seramiklerinin kullanım alanları hakkında bilgi vermek, İleri teknoloji seramiklerinden özellikle silisyum nitrür esaslı seramiklerin sinterlenmesi SiAlON seramiklerinin üretimi ve karekterizasyonu hakkında temel bilgilerin kavranması sağlamak. |
Dersin İçeriği | Oksit seramikler Alümina Zirkonya Oksit Olmayan Seramikler Nitrur seramikleri, sialonlar, Seramik tozlarının bayut ve boyut dağılımlarının ölçülmesi, , katkı maddeleri, karıştırma yöntemleri, kurutma kalsinasyon Soğuk presleme izostatik presleme Slip döküm ekstrüzyon, Şerit Döküm. Basınçsız sinterleme. Basınçlı Sinterleme Sıcak presleme sıcak isostatik pres(HİP). Katı hal sinterlemesi sıvı faz sinterleme mekanizması, Seramiklerin X-ray analizi, yoğunluk ve gözeneklilik tayini, Mikro yapıların optik ve tarama elektron mikroskobu (SEM) ile incelenmesi, Termal özelikleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İleri teknoloji seramikleri ve uygulamalarının sınıflandırır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Mühendislik seramikleri ve uygulama alanlarını kategori eder | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
3 | Yüksek sıcaklık Mühendislik malzemelerini özelliklerini karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Proje / Tasarım, |
4 | Silisyum nitrür malzemelerinin üretim yöntemlerini sınıflandırır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
5 | Seramik malzeme üretimi için şekillendirme yöntemleri metotlarını karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
6 | Seramiklerin Sinterleme davranışı deneylerini yapar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
7 | Seramiklerin mekanik özelliklerini çeşitli test yöntemleri ile ölçer | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
8 | Seramiklerin fiziksel özelliklerini X-Ray, SEM, TEM kullanarak analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mühendislik seramikleri tanımları | |
2 | Seramiklerin uygulama alanları | |
3 | Yüksek sıcaklık mühendislik malzemeleri | |
4 | Seramiklerin sınıflandırılması | |
5 | Nitrür seramikleri, SiAlON | |
6 | Silisyum nitrür seramiklerinin sinterlenmesi | |
7 | Toz kompozisyonu hazırlama | |
8 | Tozların hazırlanması, Toz karıştırma teknikleri | |
9 | Şekillendirme yöntemleri Soğuk presleme izostatik presleme | |
10 | Basınçsız / Basınçlı Sinterleme Katı hal/ sıvı faz sinterleme mekanizması, Sıcak presleme, sıcak isostatic pres (HİP) | |
11 | Seramiklerin, yoğunluk ve gözeneklilik tayini | |
12 | Mikro yapıların optik ve tarama elektron mikroskobu (SEM) | |
13 | X-ray analizi | |
14 | Seramiklere uygulanan mekanik testler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Advanced Ceramics M.Mitomo 1988 [2] Nitrogen Ceramics F. L Riley 1977 [3] İleri Teknoloji Malzemeleri Prof Emel Geçkinli 1992 |
Ders Kaynakları | [4] Silicon nitride and Silicon Carbide fabrication using coated powders. Zafer Tatli 2002 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İmalat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
2 | İmalat Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
3 | İmalat Mühendisliğinde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılasılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. | ||||||
8 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
11 | İmalat mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
12 | İmalat Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve is hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
2. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 12 | 24 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |