Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Medya Etkileri ve Sosyal Hizmet SHB 508 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HASAN HÜSEYİN TAYLAN
Dersi Verenler Doç.Dr. HASAN HÜSEYİN TAYLAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı Kitle iletişim araçlarının ve özellikle de yeni medyanın çocuk, genç ve aile üzerindeki etkilerini tartışmak ve değerlendirmek.
Dersin İçeriği Medya etki araştırmaları ve kuramları; Televizyonun çocuk, genç ve aileler üzerindeki etkileri; İnternet etkileri ve bağımlılığı; sosyal medya bağımlılığı; Bilgisayar ve çevrimiçi oyunlar; siber zorbalık.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Medyanın sosyal hizmetle ilişkisini bilir Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav ,
2 Medyanın birey, çocuk ve aileler üzerindeki etkilerini bilir Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
3 Televizyon şiddetini ve etkilerini kavrar Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
4 Bilgisayar oyunları ve bağımlılığı hakkında bilgi sahibi olur Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 İnternet bağımlılığı ve etkileri konusunda bilgi sahibi olur Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtılması ve genel giriş
2 Medya etkileri
3 Medya etki araştırmaları ve kuramları
4 Televizyonun çocuk, genç ve aileler üzerindeki etkileri
5 Televizyon şiddeti
6 Yeni medya kavramı ve tarihi
7 Bilgisayar ve çevrimiçi oyunlar: şiddet
8 Bilgisayar ve çevrimiçi oyunlar: bağımlılık
9 ARA SINAV
10 Siber zorbalık
11 İnternet etkileri ve bağımlılığı
12 Sosyal medya bağımlılığı
13 Medya okur yazarlığı
14 Etkilere karşı sosyal hizmet
Kaynaklar
Ders Notu 1- Hasan Hüseyin Taylan, Televizyonla Yetişmek, Çizgi Yayınevi, Konya.
2- her haftanın konusuyla ilgili yayınlar
Ders Kaynakları 1- Signorielli, N. (2005), Violence in the Media: A Reference Handbook, ABC Clio inc., Santa Barbara, California.
2- Potter, W. J. (1999), On Media Violence, Sage Publications, London.
3- Perse, E. (2001), Media Effects and Society, Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates
4- Perspectives on Media Effects, Ed. Jennings Bryant ve Dolf Zillmann, Lawrence Erlbaum.
5- Furedi, Frank (2001). Korku Kültürü: Risk Almamanın Riskleri, (Çev.: Barış Yıldırım), Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
6- Medya Etki Araştırmaları, (Der. ve Çev.: Murat S. Çebi), Alternatif Yayınları, Ankara.
7- Postman, Neil (2004). Televizyon: Öldüren Eğlence, Gösteri Çağında Kamusal Söylem, (Çev.: Osman Akınhay), Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
8- Rosengren, K.E, (1994). Media Effects and Beyond, Routledge.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleki bilgiye sahip, teorik bilgiyi çalışma ortamlarında kullanabilir, insan ilişkileri ve iletişim yeteneğine sahip, ekip çalışması yapabilir. X
2 Dünya ve Türkiye´deki risk gruplarını tanır ve bilir. X
3 Risk gruplarının (çocuk, genç, yaşlı, engelli, aile, kadın) sebepleri konusunda bilgi sahibidir X
4 Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini bilir. X
5 Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir. X
6 Araştırma tasarlar, veri toplar, verileri analiz eder ve elde edilen bulguları yorumlar. X
7 Sosyal hizmetle ilgili bilimsel yaklaşımları öğrenir, alanla ilgili yenilikleri takip eder. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Ödev 30
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 6 6
Ödev 1 12 12
Performans Görevi (Seminer) 1 12 12
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 154
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,16
Dersin AKTS Kredisi 6