Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Aile Sorunları ve Aile Danışmanlığı | SHB 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HASAN HÜSEYİN TAYLAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HASAN HÜSEYİN TAYLAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Aile sorunları (aile içi şiddet, boşanma, sadakatsizlik, aile içi iletişimsizlik vb.), nedenleri ve olası sonuçları üzerinde değerlendirmelerde bulunmak, tartışmak ve aile içi sorunların çözümünde aile danışmanlığının ve aile arabuluculuğunun fonksiyonunu ortaya koymak. |
Dersin İçeriği | Aile içi şiddet, boşanma, eşler arası sadakatsizlik, aile içi iletişim sorunları, cinsiyet rolleri ve kadının konumu, ebeveyn-çocuk ilişkisi, ailede yaşlıların konumu, yoksulluk gibi konular işlenecektir. Ayrıca aile içindeki sorunların nedenleri ve sonuçları değerlendirilecek ve tartışılacaktır. Son olarak da aile arabuluculuğu ve aile sorunlarına yönelik aile danışmanlığı müessesesinin fonksiyonu değerlendirilip, aile danışmanlığı kuramları, teknikleri işlenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Aile sorunlarının ne olduğunu bilir | Anlatım, Tartışma, | Sınav , |
2 | Aile sorunlarının nedenleri ve sonuçları hakkında tartışmaya katılır ve konuyla ilgili sunum hazırlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
3 | Aile içi sorunların çözümü hakkında farklı yaklaşımları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
4 | Aile arabuluculuğu hakkında bilgi sahibi olur | ||
5 | Aile danışmanlığı, kuramları ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Aile, Yapısı, İşlevleri ve İlişkiler | |
2 | Moden Dünyada Aile: Ailenin değişimi ve Değerleri | |
3 | Aile içi sorunlar: giriş | |
4 | Aile içi sorunlar: nedenler | |
5 | Aile içi sorunlar: sonuçlar | |
6 | Aile içi iletişim-sizlik | |
7 | Aile içi şiddet | |
8 | Boşanma | |
9 | Eşe sadakatsizlik | |
10 | Ebeveyn-çocuk ilişkileri ve sorunları | |
11 | Aile arabuluculuğu | |
12 | Aile danışmanlığı temelleri ve kavramı | |
13 | Aile danışmanlığı kuramları | |
14 | Aile danışmanlığı teknikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Aliye Mavili Aktaş, Evlilik ve Sadakatsizlik, Kanguru Yayınları, 2009. 2- Aile Araştırma Kurumu, Aile İçi Şiddetin Nedenleri ve Sonuçları (1993-1994), 1995. 3- Şirin Tekeli, Kadın Bakış Açısından Kadın, İletişim Yayınları, 2011 (5. Baskı). 4- Nevzat Tarhan, Aile Okulu, Timaş Yayınları, 2004. 5- ASAGM, Boşanmanın Nedenlerinin Araştırılması, 2009. 6- Kadir Canatan ve Ergun Yıldırım, Aile Sosyolojisi, Açılım Kitap, 2011 (2. Baskı). 7- Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Kaynakları 8- Serap Nazlı, Aile Danışmanlığı, Anı Yayıncılık, 2013. 9- Nilüfer Özabacı ve Zülal Erkan, Aile Danışmanlığı, Pegem Akademi, 2013. 10- Şahin Kesici, Aile Danışma Kuramları ve Teknikleri, Nobel, 2013. 11- Üstün Dökmen, İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem, 2008. 12- Ersanlı ve Kalkan, Evlilik İlişkilerini Geliştirme-Kuram ve Uygulama, Nobel, 2008. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki bilgiye sahip, teorik bilgiyi çalışma ortamlarında kullanabilir, insan ilişkileri ve iletişim yeteneğine sahip, ekip çalışması yapabilir. | X | |||||
2 | Dünya ve Türkiye´deki risk gruplarını tanır ve bilir. | X | |||||
3 | Risk gruplarının (çocuk, genç, yaşlı, engelli, aile, kadın) sebepleri konusunda bilgi sahibidir | X | |||||
4 | Korunmaya muhtaç çocuk, genç, yaşlı, engelli, kadın ve aile konusunda müdahale tekniklerini bilir. | X | |||||
5 | Sosyal hizmet konularında bilimsel çalışma yapabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
6 | Araştırma tasarlar, veri toplar, verileri analiz eder ve elde edilen bulguları yorumlar. | X | |||||
7 | Sosyal hizmetle ilgili bilimsel yaklaşımları öğrenir, alanla ilgili yenilikleri takip eder. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |