Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İleri Yaş Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği HMS 638 0 2 + 0 2 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GÜLGÜN DURAT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Geronto-psikiyatri konusunda araştırmalar planlayıp, yürüterek mesleğe bilimsel katkı sağlamak
Dersin İçeriği Yaşlılığa özgü ruh sağlığı bozuklukları, geronto-psikiyatriye yönelik tedavi ve bakımın yürütülmesi ile ilgili teorik ve uygulama becerileri, yaşlı birey ve bakım vericileri ile iletişim becerileri
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yaşlı bireyi psikiyatri hemşireliği ilke ve standartları doğrultusunda bütüncül olarak değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav , Performans Görevi,
2 Genel iletişim tekniklerini öğrenerek, yaşlı birey ve yakınlarıyla iletişim becerisi kazanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Performans Görevi,
3 Yaşlı bireylerde görülen hafıza bozuklukları, deliryum, demans vb. psikiyatrik bozuklukları tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Performans Görevi,
4 Yaşlılık dönemine özgü (koruyucu, geliştirici, tedavi edici) bakımı uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yaşlı hastanın bilişsel değerlendirilmesi
2 Hafıza bozuklukları
3 Deliryum
4 Demanslar
5 Demanslar
6 Yaşlılık döneminde görülen şizofreni
7 Yaşlılık döneminde görülen sanrı bozuklukları
8 Felçler (inme)
9 Yaşlılıkta bağımlılık
10 Yaşlılıkta bağımlılık
11 Uyku bozuklukları
12 Geronto-psikiyatride teşhis ve tedavi yöntemleri
13 Yaşlı birey ve yakınları ile iletişim
14 Geronto- psikiyatrik bozukluğu olan bireyde bakım
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Çam, O. , Engin, E.: Ruh Sağlığı ve Hemşireliği Bakım Sanatı. İstanbul Tıp Kitabevi. 2014, İstanbul.
O Öztürk, Ruh Sağlığı ve Bozuklukları.
B Schoen, R Johnson, Psychiatric- Mental Health Nursing-Adaptation and Growth,Lippincott Company 1997.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar. X
2 Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. X
3 Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. X
4 Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. X
5 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır
6 Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler
7 Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. X
8 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6