Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bireyselleştirilmiş Bakım ve Öğretim HMS 541 0 2 + 0 2 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Hemşirelik felsefesi, evrensel etik ilkeler ve hemşirelik değerleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun bireyselleştirilmiş bakım gereksinimilerini sürdürmek ve çağdaş hemşirelik bakım uygulamalarının öğretimini geliştirmek.

Dersin İçeriği

Bu dersde kişi holistik ve hümanistik kavramlar çercevesinde bireysellleştirilmiş hemşirelik bakımını uygulamasına ve öğretimine  katkı sağalayacaktır. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hemşirelik Bakım kavramını ve modelleri açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Bakım kavramı doğrultusunda kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarını gerçekleştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
3 Bireyselleştirilmiş Bakım Uygulamalarının eğitimi ve eğitim Yöntemlerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hemşirelikte Bakım Kavramı ve Kuramı
2 Bakımda Felsefi Yaklaşımlar, Hümanistik ve Holisitik Yaklaşım
3 Bireyselleştirilmiş Bakım ve Etkileyen Etmenler
4 Bakımın Etik Yönü
5 Bireyselleştirilmiş Bakım Modelleri
6 Hemşirelik Bakım Modelleri Nedir? Ne Değildir?
7 Bireyselleştirilmiş Bakım Uygulamalarında ki Gelişmeler
8 Hemşirelik Bakımının Eğitimi ve Eğitim Yöntemleri-1
9 Hemşirelik Bakımı Eğitiminde Beceri Değerlendirme Yöntemi: OSCE
10 Hemşirelik Bakımı Laboratuar Uygulaması-Task Trainer
11 Hemşirelik Bakımı Laboratuar Uygulaması-Simülasyon
12 Hemşirelik Bakımı Laboratuar Uygulaması-Web Destekli Eğitim
13 Hemşirelik Bakımı Klinik Uygulaması
14 Hemşirelik Bakımı Vaka Çalışması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1- Craven R.F, Hirnle C.J. (2009): Fundamentals of Nursing. Human Health and Function. 6th Edition. Lippincott. Williams and Willkins. Philadelphia.                                                                                                                                                                                                               2- Barland A., Locsin R. (2007). Technogy and Nursing Practice, Concepts and Issıes. Palgrave Macmillan.                                                                                                                                                                           3- Potter,P.A.,Perry,A.G.,(2009). Fundementals of Nursing.                                                                           

4- Menyk BM, Fineout-Overholt E (2005).Evidence-Based Practice In Nursing&Healthcare A Guide to Best Practice.Lippincott Williams&Wilkins Philadelphia.                                                                                     

5- Atabek Aştı T, Karadağ A (Eds). (2013).  Hemşrielik Esasları Hemşirelik Bilim ve Sanatı 1. Baskı, Akademi Basım ve Yayıncılık, İstanbul.                                                                                                                             

 6- Babadağ K., Aştı TA (Eds). (2008). Hemşireli Esasları Uygulama Rehberi, 1. Baskı, İstanbul Medical Yayıncılık, İstanbul.                                                                                                                                                     

7- Berman A., Synder S., Kozier B., Erb G. (2008). Kozier and Erb's Fundamental of Nursing. 8 th.ed. New Jersey: Prentice Hall.                                                                                                                                                 

8- Özdamar K. (2003). Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 2. Baskı, Nisan Kitabevi, Ankara  9- Erdoğan S., Nahcıvan N., Esin NE. (2014). Hemşirelikte Araştırma Süreç, Uygulama ve Kritik. 2. Baskı, Nobel Kitabevi,İstanbul.                                                                                                                                         9-Birol, L. ve Akdemir, N. (2004).Gç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. İçinde; Akdemir N. Hemşirelikte Temel Kavramlar.( 2. Baskı), Ankara: Sistem Ofset; 12-5.                                                                     10-Birol, L.(2005). Hemşirelik Süreci. 7. Baskı, İzmir: Etki Matbaacılık; 401-539.                                                                 

11-Campbell, J.C. ve Sefton, M. (2010). Discharge teaching about patient retention of knowledge. Home Healthcare Nurse, 28(6), 366-374 www.homehealthcarenurseonline.com.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar.
2 Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarır
3 Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir.
4 Mesleğini yaparken evrensel değerlere ve etik ilkelere uygun davranır.
5 Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
6 Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik kullanır.
7 Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır.
8 Yaptığı bilimsel çalışma sonuçlarını kliniğe aktararak bakım kalitesini yükseltir.
9 Hemşirelik lisans yeterliklerine dayalı olarak, hemşirelik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır
11 Sağlık ekibi içinde klinik kararlarda aktif rol alır ve danışmanlık yapar.
12 Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler
13 Alanının gerektirdiği düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanır
14 Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır.
15 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Performans Görevi (Seminer) 1 12 12
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6