Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği II | HMS 518 | 0 | 2 + 6 | 5 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEKİYE TURAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kadın sağlığı ve hastalıkları konusunda öğrencileri bilinçlendirmek, riskli gebelikler ve yenidoğan konusunda yeni gelişmeleri öğretmek ve mesleki faaliyetlerde beceri kazandırmak |
Dersin İçeriği | Kadın hastalıkları konusunda öğrencileri bilinçlendirmek, riskli gebelikler ve yenidoğan konusunda yeni gelişmeleri kavratmak ve mesleki faaliyetlerde beceri kazandırmak için gerekli olacak teorik ve uygulama becerilerinin ders ve hastane ortamında kazandırılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Vaginal enfeksiyonlarda uygun yaklaşımı açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
2 | Anormal uterin kanamaları (Menstrual düzensizlikler) açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
3 | İyi huylu pelvik kitleleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
4 | Kanserleri bilir ve korunma hakkında uygun yaklaşımda bulunur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Performans Görevi, |
5 | Jinekolojik değerlendirme, jinekolojik test ve işlemleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Performans Görevi, |
6 | Üriner inkontinans konusunda uygulamaları ve bakımı açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
7 | Riskli gebelikler konusunda gebe takibini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve gereksinimlerin belirlenmesi, Kadın sağlığı sorunları ve kadının genel durumu | |
2 | Üremede cinsel sağlığın önemi ve etkileyen faktörler, | |
3 | Üreme cinsel haklar ,Toplumsal cinsiyet ve buna ilişkin araştırmalar | |
4 | Kadını yaşam dönemlerinde kanamalar | |
5 | Klimakterik dönem ve menapoz | |
6 | Yenidoğanda Kanıt Temelli Gelişmeler | |
7 | Jinekolojik kanserlerde gebelik ve cinsellik | |
8 | Jinekolojik kanserlerde yeni gelişmeler | |
9 | Üriner inkontinans epidemiyolojisi ve risk faktörleri | |
10 | Üriner inkontinansın yaşam kalitesine etkisi | |
11 | POP?ları hazırlayan faktörler önlenmesi | |
12 | Üriner İnkontinas tipleri ve hastanın değerlendirilmesi | |
13 | Yüksek riskli gebelikler, fetüs ve yenidoğana etkisi | |
14 | Prenatal ve pregenetik tanıda hemşirelik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Taşkın, L.; Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, Sistem Ofset Matbaacılık, Ankara, 1997 Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği El Kitabı (Ed; Prof.Dr. Anahit Çoşkun, İstanbul, 2000) Şirin A, Kavlak O, Kadın Sağlığı, Bedray Basın Yayıncılık, İstanbul, 2011 Coşkun, A., Karanisoğlu, H.;Doğum Kadın Hastalıkları Hemşireliği, Açık Öğretim Fakültesi Yayınları Eskişehir, Coşkun A.; Hemşire ve Ebelere Yönelik, Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi, İstanbul Tıp Kitabevi, İstanbul, 2008. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bilime katkı sağlar. | ||||||
2 | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek ulusal ve uluslar arası alanındaki yenilikleri bakıma aktarır | ||||||
3 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | ||||||
4 | Mesleğini yaparken evrensel değerlere ve etik ilkelere uygun davranır. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
6 | Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik kullanır. | ||||||
7 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
8 | Yaptığı bilimsel çalışma sonuçlarını kliniğe aktararak bakım kalitesini yükseltir. | ||||||
9 | Hemşirelik lisans yeterliklerine dayalı olarak, hemşirelik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
10 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | ||||||
11 | Sağlık ekibi içinde klinik kararlarda aktif rol alır ve danışmanlık yapar. | ||||||
12 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerilerini kullanır | ||||||
14 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
15 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |