Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Memlük Müesseseleri Tarihi ITS 534 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ESRA ATMACA
Dersi Verenler Doç.Dr. ESRA ATMACA,
Dersin Yardımcıları

Dr. Öğr. Üyesi Esra ATMACA

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Memlükler dönemi siyasî, idarî ve sosyal müesseselerinin öğrenilmesi

Dersin İçeriği

Memlükler dönemi siyasî, idarî ve sosyal müesseseler

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Memlük sistemini öğrenir ve tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav,
2 Memlük Devleti'nin merkez ve taşra idari yapısını tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Sözlü Sınav,
3 Memlük Devleti'nin dinî ve adlî yapısını kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav,
4 Memlük Devleti'nin eğitim-öğretim müesseselerini ve özelliklerini tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
5 Memlükler döneminin vakıflarının özelliklerini anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav,
6 Memlük sanatının özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Sözlü Sınav,
7 Memlük toplumunun yapısını ve özelliklerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav,
8 Memlük toplumunun ve askerî grubun merasimlerde neler yaptıklarını öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1] Yiğit, İsmail (1991), Siyasi-Dini-Kültürel-Sosyal İslâm Tarihi: Memlûkler, VII, İstanbul.

[2] Çetin, Altan (2007), Memluk Devletinde Askerî Teşkilat, İstanbul.

[3] Ayaz, Fatih Yahya (2008), Türk Memlükler Döneminde Saray Ağalığı Üstadarlık (1252-1382), İstanbul.

[4] Ayaz, Fatih Yahya (2009), Memlükler Döneminde Vezirlik 1250-1517, İstanbul.

[5] Ağır, Abdullah Mesut (2015), Memlûklarda Ticaret, Konya.

[6] Ayalon, David (2015), Memlûk Ordusunun Yapısı Üzerine Araştırmalar I-II-III, Çev. Abdullah Mesut Ağır, Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; X
8 Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 3 10 30
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6