Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tasarım Metodolojisi OTO 519 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. AHMET DEMİRER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı 1.Tasarım faaliyetinde sistematik takip etme yeteneği kazandırmak.
2.Ürün Geliştirme ve Planlaması ile ilgili metodolojiyi kazandırmak
3.Lisans eğitiminde kazanılmış Mühendislik bilgilerinin kullanılarak, sistemli tasarım faaliyetinde bulunma ve düzenli, anlaşılır bir şekilde ifade edilebilmesi
Dersin İçeriği Tasarım metodolojisi dersinde Mamul Geliştirme esnasında takip edilmesi gereken adımlar anlatılmaktadır. Konu Başlıkları:1. Tasarım metodolojisi nedir? 2.Mamul fikrinin oluşması. 3.Ödev Analizi 4.Fonksiyonel Sentez veya Tasarım. 5.Çözüm Arama Yöntemleri. 6.Değerlendirme, 7.Fayda Değer analizi. 8.Mamul Planlaması. 9.Şekillendirme. 10.Detaylandırma
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tasarım faaliyetinde sistematik takip etme yeteneğini kavratmak Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
2 Ürün Geliştirme ve Planlaması ile ilgili metodolojiyi irdelemek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
3 Çözüm Arama Yöntemlerini kavratmak ve örnek tasarım çizimleri yaparak konuyu kavratmak Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş Tasarım-Konstr. tanımlar
2 Tasarım Metodolojisi ve kavramlar tasarım met-2
3 Mamul (Ürün) fikrinin oluşması
4 Mamul tasarımı
5 Ödevin Analizi
6 Fonksiyonel Sentez veya Tasarım
7 Çözüm Arama Yöntemleri
8 Emniyet Tekniğinde önemli Bölgeler
9 Ortam koşullarına göre şekillendirme ; genleşme,sürünme,yorulma,aşınma ve korozyon
10 Ara sınav
11 Fayda Değer analizi
12 Mamul Planlaması, Şekillendirme
13 Detaylandırma
14 Tasarım Örnekleri
Kaynaklar
Ders Notu 1. Engineering Design Process,A.Ertas, J.Jones, Jones Wiley & Sons, 1993.
2. Sistematik Konstruksiyon , L.Ulukan, I.T.U. Yayınları,1987
Ders Kaynakları 3. Konstruktionslehre , G.Pahl and W. Beitz, Springer Verlag
4.Entwickeln und Konstruiren mit System , E.Gerhard, Expert V.,1998.
5.Engineering Design , G.Pahl and W. Beitz, Springer Verlag, Sec.Edition
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi X
2 Otomotiv mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek X
3 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği X
4 Eldeki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi işleyebilme ve uygulama becerisi, değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi X
5 Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi X
6 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi X
7 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi X
8 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi X
9 Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi X
10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 45
1. Ödev 15
1. Performans Görevi (Seminer) 20
2. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 55
1. Final 45
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Seminer) 2 7 14
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6