Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sayısal İşaret İşleme Uygulamaları MEK 534 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARACA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

ADC ve DAC kavramlarını öğrenmek, Analog sinyalleri mikrodenetleyiciler ile üretebilmek, Sayısal filtreleme ile ilgili kavramları öğrenmek ve sayısal filtre tasarımı yapabilmek, Sayısal filtrelerin mikrodenetleyiciler ile uygulamasını yapabilmek, Ayrık zamanlı blok diyagramların mikrodenetleyiciler ile gerçeklenebilmesi.

Dersin İçeriği

ADC ve DAC kavramlarını ve çalışmasını öğrenmek, Analog işaretlerin örneklenmesi, Örnekleme Teoremi, DAC ve PWM ile analog sinyallerin üretilmesi, sayısal filtreleme, sayısal filtreler ile analog filtreler arasındaki faklar, FIR ve IIR sayısal filtre yapıları, sayısal filtrelerin tasarlanması, sayısal filtrelerin kodlanması ve mikrodenetleyiciler ile gerçeklenmesi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 A/D ve D/A işlemlerini bilir Anlatım, Gösteri, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Proje / Tasarım,
2 Örnekleme Teoremini bilir Anlatım, Gösteri, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Proje / Tasarım,
3 Sayısal filtreleme kavramlarını bilir Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Proje / Tasarım,
4 Sayısal filtre tasarlayabilir ve mikrodenetleyiciler ile gerçekleyebilir Gösteri, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Proje / Tasarım,
5 Ayrık zamanlı blok diyagramların mikrodenetleyiciler ile gerçekliyebilir Anlatım, Gösteri, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sayısal işaret işleme sistemleri ve analog sistemlerle karşılaştırılması
2 ADC ve DAC nin yapısı, A/D ve D/A işlemleri
3 Örnekleme teoremi
4 Örtüşme önleyici ve geri elde edici filtre tasarımı
5 Mikrodenetleyici ile programlama
6 Analog sinyallerin mikrodenetleyiciler ile üretilmesi
7 Sinyal üretme uygulamaları
8 Sayıların sabit ve kayan nokta gösterilimi
9 Sayısal filtreleme, Analog ve sayısal filtrelerin karşılaştırılması
10 FIR filtre yapıları ve kodlanması
11 IIR filtre yapıları ve kodlanması
12 FIR ve IIR filtre uygulamaları
13 Ayrık zamanlı blok diyagramların mikrodenetleyiciler ile gerçeklenmesi
14 PID denetleyici uygulaması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi X
2 Mekatronik mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek X
3 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği X
4 Mekatronik mühendisliğinin gerektirdiği makine, elektronik ve bilgisayar yazılım-donanım bilgisi ile birlikte haberleşme ve kontrol teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek X
5 Eldeki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi işleyebilme ve uygulama becerisi, değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi
6 Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi
7 Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi
8 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi
9 Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri
10 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi
11 Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi
12 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak
13 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi
14 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
15 Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
1. Proje / Tasarım 70
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Proje / Tasarım 1 40 40
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 147
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,88
Dersin AKTS Kredisi 6