Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Medikal Robotik Sistemleri ve Haptik Uygulamaları | MEK 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA ZAHİD YILDIZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Uzm. Ali Furkan KAMANLI |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü bünyesinde Elektrik ve Elektronik Mühendisliği, Mekatronik Mühendisliği ve Bilgisayar Mühendisliği alanlarında Yüksek Lisans yapan öğrencilere tez aşamasında kendilerine faydalı olması ve aynı zamanda çalışmalarını yürütebilmeleri için önerilmiştir. |
Dersin İçeriği | Medikal Robotik Sistemleri: |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Farklı disiplinlerden gelen yüksek lisans öğrencilerin proje grupları oluşturarak mühendislik tasarımı gerçekleştirmesi | Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Medikal Robotik Giriş. | |
2 | Temel ölçüm sistemleri, Temel elektronik kavramları. | |
3 | Medikal Robotik Sensörleri | |
4 | Medikal Robotik Aktüatörleri/Eyleyicileri. | Biyomedikal Lab çalışması |
5 | Haptik Teknolojileri ve Medikal Kullanım Alanları | SCI makale taramaları |
6 | İnsanda Dokunma Duyusu ve Ölçüm Parametreleri. | SCI makale taramaları |
7 | Öğrenci Sunumları - 1 | Her öğrenci ilk 6 hafta anlatılan konular ile iligili 2 şer makaleyi özetleyerek 15'er dk lık sunum yapacaktır. |
8 | Haptik Robotları ve Sanal Gerçeklik Uygulamaları-I | SCI makale ve konferans taramaları |
9 | Haptik Robotları ve Sanal Gerçeklik Uygulamaları- II | SCI makale ve konferans taramaları |
10 | El/ayak protez tasarımları, dokunsal geri besleme sistemleri ve deneysel tasarımlar. | |
11 | Dokunmatik ekran teknolojileri ve medikal alanda kullanımı. | |
12 | Rehabilitasyon amaçlı robotik uygulamalar | |
13 | Öğrenci Proje Sunumları -1 | Konferanslarda sunulacak formatta rapor ve sunum hazırlanacaktır. |
14 | Öğrenci Proje Sunumları-2 | Haptik cihaz teknolojileri ile iligili verilen projeler biyomedikal laboratuarında sunulacaktır. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Bu ders kapsamında öğrencilerden 1 grup projesi, 1 ödev/proje sunumu beklenmektedir. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Mekatronik mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
3 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
4 | Mekatronik mühendisliğinin gerektirdiği makine, elektronik ve bilgisayar yazılım-donanım bilgisi ile birlikte haberleşme ve kontrol teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | X | |||||
5 | Eldeki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi işleyebilme ve uygulama becerisi, değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
6 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
7 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
8 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
9 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
12 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak | ||||||
13 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
14 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
15 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Proje / Tasarım | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |