Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Online Elektronik Yayıncılık ITM 315 5 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör. MUHAMMET OĞUZ HAN ŞİMŞEK
Dersi Verenler Öğr.Gör. GÜL ÜSTÜNEL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin elektronik yayıncılık konusunda gerekli donanıma ulaşmalarını sağlamak temel amacıdır. Bu kapsamda temel yayıncılık ilkeleri, yayın tasarım süreci, elektronik yayın türleri, çoklu ortam materyallerinin kullanımı, standartlar, yasal konular, sayısal veriler, değerlendirmeler ders kapsamında ele alınacaktır. 

Dersin İçeriği
  1. Elektronik yayıncılık nedir?, İnternet temelli yayın süreçleri ve bulut bilişim, Günlükler (Blog) ve yeni nesil gazetecilik
  2. Tablet magazinler, Video yayıncılığı ve kısa filmler, İnternet radyoları ve Podcast, Elektronik yayıncılık
  3. Elektronik yayınların pazarlanması ve sosyal medya, Süreli yayın sistemleri & eDergiler
  4. Elektronik yayıncılık için yeni ekonomik modeller, Elektronik yayınların takibi ve analitik işlemleri
  5. Dijital Haklar Yönetimi (DRM), Telif hakları ve yasal çerçeve
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
  • Curtis, R. & Quick, W. T. (2002). How to Get Your eBook Published. Ohio: F&W Publications, Inc.
  • Grieves, M. (ed.). (1998). Information Policy in the Electronic Age. London: Bowker.
  • Hillner, M. (2009). Virtual Typography. Switzerland: Ava Publishing.
  • Johnson, K. & Magusin E. (2005). Exploring the Digital Library: A Guide for Online Teaching and Learning. San Francisco: Jossey Bass.
  • Keş, Y. (2009). Elektronik Yayıncılık ve Web Tasarımı. İstanbul: Hiperlink Yayınları.
  • Liu, Z. (2008). Paper to Digital: Documents in the Information Age. London: Libraries Unlimited.
  • Rosenborg, V. (2001). ePublishing for Dummies. California: IDG Books Worldwide, INC.
  • Whittaker, J. (2008). Magazine Production. New York: Taylor & Francis Group.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar.
2 İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder.
3 Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar.
4 İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar.
5 Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)