Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İletişim Hukuku ITM 110 2 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. KADRİYE KOBAK
Dersi Verenler Doç.Dr. KADRİYE KOBAK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

İletişim hukukunun temel kavramlarının aktarılması, iletişim özgürlüğünün tartışılması ve medya kurum ve kuruluşlarına ilişkin hukuki düzenlemelerin incelenmesi amaçlanmaktadır. Haberleşme ile ilgili yasal düzenlemeler hakkında, basın özgürlüğü, yayım hakkı, yayımcının, yazı işleri müdürünün ve basın kuruluşu sahibinin sorumlulukları hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Kitle iletişim araçları, kitle iletişim özgürlüğü, yayımcının ve yazı işleri müdürünün ceza ve özel hukuk sorumlulukları, internet rejimi, reklam hukuku

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Hukukun temel kavramlarını açıklayabilecek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
2 Basın rejimini açıklayabilmek Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
3 Reklam , internet, sinema rejiminin ilkelerini tartışmak. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
4 Sansürü tartışabilmek. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Basın özgürlüğü kavramı ve önemi
2 İfade özgürlüğü ve sınırları
3 Basın rejimi
4 Basın rejimi
5 Cevap ve Düzeltme Hakkı
6 Basın suçları
7 Yayınlarda hukuki sorumluluk
8 Radyo ve Televizyon rejimi
9 Radyo ve Televizyon rejimi
10 Reklam hukuku
11 Sinema hukuku
12 İNTERNET ORTAMINDA YAPILAN YAYINLARIN DÜZENLENMESİ VE BU YAYINLAR YOLUYLA İŞLENEN SUÇLARLA MÜCADELE EDİLMESİ HAKKINDA KANUN
13 sosyal medya ve kişilik haklarının korunması
14 kişisel verilerin korunmasına yönelik düzenlemeler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Kayıhan İçel. Kitle İletişim Hukuku, İstanbul: Beta, 2006.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar.
2 İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder.
3 Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar.
4 İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar.
5 Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 15
2. Ödev 15
3. Ödev 50
1. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 5 2 10
Kısa Sınav 1 4 4
Ödev 1 2 2
Final 1 5 5
Ara Sınav 1 5 5
Sözlü Sınav 5 2 10
Toplam İş Yükü 84
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,36
Dersin AKTS Kredisi 5