Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dijital Medya Tasarımı (F. S. D.) ITM 413 7 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

Temel düzeyde de olsa Adobe Photoshop bilgisine sahip olmak veyahut program arayüzüne hakim olmak.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. ASLI İGİT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Teknolojik gelişmelere paralel olarak ortaya çıkmış olan dijital medya tasarımı bütüncül yaklaşımı içinde barındıran disiplinlerarası bir çalışma alanıdır. Dijital Medya Tasarımının çok yönlü doğası içinden küçük bir birim olan  elektronik dergi tasarımı yaptırmak bu dersin amacını oluşturmaktadır. Amaca giden yolda tasarımın temel ilkelerinin dergi tasarımında nasıl kullanılacağı ve nelere dikkat edileceği önem arz etmektedir.

 

Dersin İçeriği

Amaçlanan hedef doğrultusunda bir tasarım aracı olan Indesign Programının ara yüzü tanıtılacak olup temel araçlar, paneller, obje ya da görsel ekleme, tipografi ve renk seçimi, stil hazırlama ve kullanımı, baskıya ya da dijital medyaya hazır hale getirme, yayınlanacak mecraya uygun formatta çıkış sağlama ve projeyi sonlandırma gibi konular kabaca dersin içeriğini oluşturmaktadır.

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dijital medya tasarımı gerçekleştirmek Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dergi (Basılı ve Elektronik), Dergi Türleri, Dergi Tasarım kriterleri ve Özellikleri, Yayıncılık için Tasarım konsepti oluşturma
2 Dijital Medya Tasarımı nedir? Ne değildir?
4 Adobe Indesign yazılımına giriş. Arayüzün tanıtımı ve örnek tasarımların incelenmesi. Sayfa tasarımı ilgili temel bilgilerin aktarılması.
5 Mizanpaj, Dergi mizanpaj örnekleri ve mizanpaj yaparken dikkat edilecek hususlar
6 Renk ve Tipografi tercihleri, nedenleri ve ilgili alana,konuya uygunluğu
7 Bir Uygulama
8 Vize Sınavı ( Uygulamalı)
9 Tablo Oluşturma, Hücre Biçimlendirme, Belge kaydetme ve dışa aktarma
10 Dergi Tasarımının baskıya ya da elektronik yayına hazır hale getirilmesi,hataların giderilmesi
11 10 Sayfalık konsepte uygun dergi tasarımı ve uygulama ödevi
12 Ödev kontrolü ve geri bildirim verme
13 Dönem sonu değerlendirmesi
14 Final Sınavı ( Final Ödevlerinin Teslimi )
Kaynaklar
Ders Notu

Öğrencilere haftalık olarak konuyla ilgili ders notları verilecektir.

 

Ders Kaynakları

 

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar.
2 İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder.
3 Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar.
4 İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar.
5 Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 3 3 9
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ara Sınav 5 5 25
Ödev 4 5 20
Performans Görevi (Uygulama) 5 4 20
Final 5 6 30
Toplam İş Yükü 129
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,16
Dersin AKTS Kredisi 5