Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sosyal Medya ve Görsel Dünya: Markalaşma ve Tasarım ITM 314 6 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AHMET ESKİCUMALI
Dersi Verenler Prof.Dr. AHMET ESKİCUMALI,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Sosyal medyanın doğası, çevrimiçi sosyal ağlar, kullanıcı ve tüketici üretimli içerik, bloglar, mikrobloglar, online sosyal uygulamalar, wikiler gibi sosyal medyanın bileşenleri hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. Sosyal medyanın tasarım sürecinde nasıl kullanılması gerektiğine yönelik becerileri kazandırmak.

Dersin İçeriği

Medyada Dönüşüm Sosyal Medyanın Oluşumu

Web 2.0 Uygulamaları ve Sosyal Medya

Sosyal Medyada Görsel Unsur

Sosyal Medyada Görsel Unsur  ve İçeriğin Önemi

İçerik Üretimi Nedir? Nasıl yapılır? (Sosyal Medya Kampanyaları)

Sosyal Medyada İçerik Üretimi (Dijital İçerik Hazırlama)

Sosyal Medyada İçerik Yönetimi 2 hafta

Markaların Dijitalleşmesi

Sosyal Medyada Kurumsal Markalaşma

 

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Medyada Dönüşüm Sosyal Medyanın Oluşumu
2 Web 2.0 Uygulamaları ve Sosyal Medya
3 Sosyal Medyada Görsel Unsur
4 Sosyal Medyada Görsel Unsur ve İçeriğin Önemi
5 İçerik Üretimi Nedir? Nasıl yapılır? (Sosyal Medya Kampanyaları)
6 Sosyal Medyada İçerik Üretimi (Dijital İçerik Hazırlama)
7 Sosyal Medyada İçerik Yönetimi 2 hafta
8 Sosyal Medyada İçerik Yönetimi 2 hafta
13 Sosyal Medya İletişimi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Sosyal Medyayla Birlikte Markanın Dijitalleşmesi, Yeni Medya Elektronik Dergi – eJNM, ISSN: 2548-0200, January 2019 Volume 3 Issue 1, p.10-21.

Sanayi 4.0 Sürecinde Medyada Sektörel Dönüşüm, Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, Yıl Year : 8, Cilt Volume:9, Sayı Issue :16, Aralık December 2018

Sosyal Medya Kullanımı ve Kurumsal Markalaşma, Global Media Journal TR Edition, 2017.

 

Global Markaların Sosyal Medyada Gündem Belirlemesi: Markaların 2.0 Gündemi Üzerine Bir Araştırma, İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi - Sayı 42 / Bahar 2016, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi, 

Süreli Elektronik Dergi
Kitap:
Soyal Medya Sanatı, 

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
2 İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
3 Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar. X
4 İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar. X
5 Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 5 5 25
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ara Sınav 1 5 5
Proje / Tasarım 1 5 5
Performans Görevi (Uygulama) 3 5 15
Final 5 5 25
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 5 5
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,52
Dersin AKTS Kredisi 5