Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Küresel Aktivizm ve Sosyal Değişimin İletişimi ITM 213 3 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. NESRİN AKINCI ÇÖTOK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders, alternatif kamular ve radikal medyaya ilişkin teorik tartışmalar ışığında, yeni medya ile aktivist hareketler arasındaki karşılıklı-kurucu ilişkiye odaklanmaktadır. Bu çerçevede, savaş karşıtı, militarizm karşıtı, sosyalist, feminist, anarşist, çevreci, LGBTT, karşı-küreselleşmeci hareketler gibi yeni toplumsal hareketlerin ve etnik, dilsel ve kültürel azınlıkların kimlik hareketlerinin medyayı nasıl kullandıkları ve dönüştürdükleri örnekler üzerinden incelenerek, küresel sivil toplumun güçlenmesinde ulus-ötesi medya aktivizminin rolünü irdelemek amaçlanmaktadır

Dersin İçeriği

Toplumsal hareketlerin tarihsel pratiği ve farklı teorik yaklaşımlar, kavramlar, tanımlar

Radikal Medya, Kavramlar, tanımlar

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu

Y. Doğan Çetinkaya “Tarih ve kuram arasında toplumsal hareketler” Toplumsal Hareketler, Tarih, Teori ve Deneyim içinde. Y. Doğan Çetinkaya (Der.). İstanbul: İletişim, 2008. 15-61.

Ders Kaynakları

John Foran “Devrim ve Küreselleşme” Toplumsal Hareketler, Tarih, Teori ve Deneyim içinde. Y. Doğan Çetinkaya (Der.). İstanbul: İletişim, 2008. 85-111.

John Downing, Radical Media, USA: Sage, 2001. 1-37.

John Downing, “Bağımsız Toplumsal Hareket Medyası: Kazanımlar ve Konular,” Başka Bir İletişim Mümkün, Sevilay Çelenk (Der.) içinde. İstanbul: BİA, 2008.

Sevda Alankuş, “Demokrasi ve “Başka-Medya” İlişkisi: Türkiye’deki yaygın-dışı medya ortamını anlamak üzere teorik bir çerçeve,” Başka Bir İletişim Mümkün, Sevilay Çelenk (Der.) içinde. İstanbul: BİA, 2008.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar.
2 İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder.
3 Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar.
4 İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar.
5 Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 20
1. Ödev 5
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,52
Dersin AKTS Kredisi 5