Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Küresel Aktivizm ve Sosyal Değişimin İletişimi | ITM 213 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NESRİN AKINCI ÇÖTOK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders, alternatif kamular ve radikal medyaya ilişkin teorik tartışmalar ışığında, yeni medya ile aktivist hareketler arasındaki karşılıklı-kurucu ilişkiye odaklanmaktadır. Bu çerçevede, savaş karşıtı, militarizm karşıtı, sosyalist, feminist, anarşist, çevreci, LGBTT, karşı-küreselleşmeci hareketler gibi yeni toplumsal hareketlerin ve etnik, dilsel ve kültürel azınlıkların kimlik hareketlerinin medyayı nasıl kullandıkları ve dönüştürdükleri örnekler üzerinden incelenerek, küresel sivil toplumun güçlenmesinde ulus-ötesi medya aktivizminin rolünü irdelemek amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği | Toplumsal hareketlerin tarihsel pratiği ve farklı teorik yaklaşımlar, kavramlar, tanımlar Radikal Medya, Kavramlar, tanımlar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Y. Doğan Çetinkaya “Tarih ve kuram arasında toplumsal hareketler” Toplumsal Hareketler, Tarih, Teori ve Deneyim içinde. Y. Doğan Çetinkaya (Der.). İstanbul: İletişim, 2008. 15-61. |
Ders Kaynakları | John Foran “Devrim ve Küreselleşme” Toplumsal Hareketler, Tarih, Teori ve Deneyim içinde. Y. Doğan Çetinkaya (Der.). İstanbul: İletişim, 2008. 85-111. John Downing, Radical Media, USA: Sage, 2001. 1-37. John Downing, “Bağımsız Toplumsal Hareket Medyası: Kazanımlar ve Konular,” Başka Bir İletişim Mümkün, Sevilay Çelenk (Der.) içinde. İstanbul: BİA, 2008. Sevda Alankuş, “Demokrasi ve “Başka-Medya” İlişkisi: Türkiye’deki yaygın-dışı medya ortamını anlamak üzere teorik bir çerçeve,” Başka Bir İletişim Mümkün, Sevilay Çelenk (Der.) içinde. İstanbul: BİA, 2008. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | ||||||
2 | İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | ||||||
3 | Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar. | ||||||
4 | İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar. | ||||||
5 | Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |