Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kurgu Teknikleri | ITM 305 | 5 | 2 + 2 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. BERKAY BULUŞ |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. BERKAY BULUŞ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Berkay BULUŞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Süreç içerisinde değişen ve dönüşen kurgu yaklaşımlarına ve kurgu kuramlarına yönelik genel bir çerçeve sağlamak. Kurgunun temel ilkelerini aktararak filmlerin kurgusal çerçevede değerlendirebileceği teknik ve terminolojik yeterliliği sağlamak. Adobe Premiere pratikleri ile kurgu teknolojileri ve programlarına hâkimiyet sağlamak. Adobe Premiere uygulamalarıyla öğrencileri kendi kurgularını yapabilecek seviyeye getirmek ve onlara kendi özgün kurgu dillerini oluşturacak bir temel sağlamak. |
Dersin İçeriği | Ders kapsamında kurgu tarihi ve kurgu kuramlarına değinilecek, kurgu kuramlarının sinemaya yansıması filmlerden örneklerle aktarılacaktır. Öte yandan Adobe Premiere kurgu programı uygulamaları ile kuramsal bakış açısı harmanlanarak pratik ve teorinin buluşması sağlanacaktır |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kurgu yaklaşımlarına ve kurgu kuramlarına yönelik genel bir bakış açısı kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Kurgunun temel ilkelerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
3 | teknik ve terminolojik yeterliliği edinir | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Adobe Premiere pratikleri ile kurgu teknolojileri ve programlarını öğrenir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | kendi kurgularını yapabilecek seviyeye gelir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin tanıtımı ve okuma listesinin paylaşılması | |
2 | Kurgunun temelleri, tarihi ve kuramsal yaklaşımlar: Lumiere Kardeşler, Georges Melies, Edward Porter, David Griffith | |
3 | Kurgunun temelleri, tarihi ve kuramsal yaklaşımlar: Lev Kulaşov, Vsevolod Pudovkin, Sergei Eisenstein, Dzigo Vertov, Andre Bazin | |
4 | Kurgu öncesi kurgu: Çekim sürecine kurgu temelli yaklaşım (çekim ölçekleri, 180 derece kuralı, çerçevenin temel ilkeleri; Bakış yönü, bakış boşluğu, üçte bir kuralı) | |
5 | Ödevlerin genel değerlendirmesi | |
6 | Analog kurgu ve sayısal kurgu: Temel farklılıklar, avantajlar, dezavantajlar | |
7 | Sayısal Kurgu: Lineer ve Non-Lineer Kurgu | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hollywood – AntiHollywood Kurgu: Süreklilik kurgusu (harekette, bakış yönünde, renkte, ışıkta, seste vb. devamlılık) – Eisenstein (Çarpıcı Kurgu, Çağrışım Kurgusu, Ölçümlü Kurgu, Dizemsel Kurgu, Titremsel Kurgu, Üsttitremsel Kurgu, Anlıksal Kurgu) | |
10 | Temel görüntü geçiş yöntemleri | |
11 | Adobe Premiere Uygulamaları | |
12 | Adobe Premiere Uygulamaları | |
13 | Adobe Premiere Uygulamaları | |
14 | Dersin Genel Değerlendirmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Küçükerdoğan, Bülent, Turhan Yavuz ve İbrahim Zengin (2005) Video ve Film Kurgusuna Giriş. İstanbul: Es Yayınları. Murch, Walter (2005) Göz Kırparken. Çev. İlker Canikligil. İstanbul: Bilgi Üniversitesi. Sokolov, Aleksey G. (2006) Sinema ve Televizyonda Görüntü Kurgusu. Çev. Semir Arslanyürek. İstanbul: Agora. Canikligil, İlker (2007) Dijital Video ile Sinema. İstanbul: Pusula Yayıncılık. Toprak, Murat (2012) Filmin Dili: Kurgu. İstanbul: Kalkedon. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | X | |||||
2 | İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | X | |||||
3 | Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar. | X | |||||
4 | İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar. | X | |||||
5 | Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|