Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İngilizce Öğretmeni Yetiştirmede Çağdaş Yaklaşımlar ELT 516 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ELİF BOZYİĞİT
Dersi Verenler Doç.Dr. CİHAT ATAR,
Dersin Yardımcıları Res. Assist. Merve SAVAŞÇI
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu ders yabancı dil öğretmeni yetiştirmede ve öğretmenlerin profesyonel hayatlarının şekillenmesinde teorik ve pratik bilgiler ışığında gerekli olan çağdaş yaklaşımlar sunmayı amaçlamaktadır
Dersin İçeriği Yabancı dil öğretmenlerinin eğitim-öğretim hayatı içerisinde yaşadıkları zorlukların eleştirel bir gözle analiz edilmesi ve hem teorik hem de pratik çözüm önerilerinin sunulması
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar. Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
2 Yansıtıcı öğretim (reflective teaching) becerisini geliştirir. Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
3 Öğretmen eğitiminde yeni ve faydalı yaklaşımları öğrenir. Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
4 Yeni yaklaşımları eylem araştırması (action research) yaparak uygular, gözlem yapar, test eder, ve sonuçları yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
5 Meslektaşları ile beraber çalışma yeteneğini geliştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş/Öğretmen Eğitimi
2 Öğretmen eğitimi ve öğrenme teorileri (Roberts, J. 1998)
3 Öğretmen eğitimi ile ilgili yaklaşımlar (Richards, J. 1998); (Roberts, J. 1998)
4 Profesyonel Gelişime Katılma (Bailey, et al.)
5 Öğretmen katılımını etkileyen faktörler Kwakman, K. (2003). Factors affecting teachers’ participation in Professional activities. Teaching and Teacher Education, 19, 149-170.
6 Öğretim üzerine yansıtma Staniforth, D. & Harland, T. (2003). Reflection on practice: Collaborative action research for new academics. Educational Action Research, 11, 1, 79-92.
7 Eylem araştırması ve öğretmenin katılımı Peters, J. (2004). Teachers engaging in action research: Challenging some assumptions. Educational Action Research,12, 4, 535-556.
8 Öğretmen araştırmasının başlıca öğeleri Courtney, J. (2007). What are effective components of in-service teacher training? Journal of In-service Education, 33, 3, 321-339.
9 Vize
10 Öğretmen araştırması Atay, D. (2008). Teacher research for Professional development. ELT Journal.
11 Öğretmen eğitiminin doğası Ch. 1. The nature of teacher education Ch. 2. Workshops Ch. 8. Analyzing critical incidents Ch. 9. Case analysis (Richards, J. C. (2005)
12 Eylem araştırması sunumları
13 Eylem araştırması sunumları
14 Öğretmen eğitimine yönelik ders sonu öneriler
Kaynaklar
Ders Notu Course Pack including the most recent articles related to Teacher Professional Development

Roberts, J. (1998). Language Teacher Education. London: Arnold Publishing

Richards, J. C. (1998). Beyond Training. Cambridge: CUP
Ders Kaynakları 1. Roberts, J. (1998). Language Teacher Education. London: Arnold Publishing
2. Richards, J. C. (1998). Beyond Training. Cambridge: CUP
3. Bailey, K. M., Curtis, A. & Nunan, D. (2001). Pursuing Professional Development. Boston: Heinle & Heinle.
4. Kwakman, K. (2003). Factors affecting teachers’ participation in Professional activities. Teaching and Teacher Education, 19, 149-170.
5. Staniforth, D. & Harland, T. (2003). Reflection on practice: Collaborative action research for new academics. Educational Action Research, 11, 1, 79-92.
6. Peters, J. (2004). Teachers engaging in action research: Challenging some assumptions. Educational Action Research,12, 4, 535-556.
7. Courtney, J. (2007). What are effective components of in-service teacher training? Journal of In-service Education, 33, 3, 321-339.
8. Atay, D. (2008). Teacher research for Professional development. ELT Journal.
9. Richards, J. C. (2005). Professional Development for Language Teachers
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir. X
2 İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır. X
3 Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir. X
4 İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar. X
5 Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar. X
6 Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır. X
7 İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir. X
8 İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar. X
9 Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler. X
10 Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar. X
11 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir. X
12 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur. X
13 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir. X
14 Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır. X
15 Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 20
1. Sözlü Sınav 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)