Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uygulamalı Dil Bilimi ELT 507 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MELİHA RABİYE ŞİMŞEK
Dersi Verenler Doç.Dr. CİHAT ATAR,
Dersin Yardımcıları

Araş. Gör. Merve SAVAŞÇI

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı dersi alacak Yüksek Lisans öğrencilerinin uygulamalı dilbilim ve dil öğretimi arasındaki ilişkileri anlamalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Uygulamalı dilbilim birçok alt dalı olan bir alandır. Bu derste ise uygulamalı dilbilim alanının uygulamaları tartışılacak ve bu bulguların ikinci/yabancı dil alanına olan içerimlerine odaklanılacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İngiliz dilinin temel yapısını kavrar ve bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
2 İngiliz dilbiliminin temel kavramlarını kavrar ve tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Dilbilimin tarihsel ve eğitsel açıdan boyutlarını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Ödev,
4 Dilbiliminin dil öğretimindeki yerini kavrar. Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dilin Yapısı ve Dil Kullanımı
2 Sesletim & Dilin Ses Sistemi
3 Biçimbilim: Kelimelerde Yapısal Anlamlar
4 Tümceler ve Yapıları
5 Kelime Anlamı ve Cümle Anlamı
6 Bilginin Yapısı
7 Dilin Tümelleri ve Tür Bilimi
8 Dillerin Tarihsel Gelişimi
9 Konuşma Şekli ve İletişim
10 Yazma
11 Şiveler: Sosyal Gruplar Arasında Dil Farklılığı
12 Bağlam: Kullanım Durumlarına Göre Dil Farklılıkları
13 İngilizcenin Tarihsel Gelişimi
14 Dil Standartları ve Yaklaşımları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Cook, V. (2008). 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir. X
2 İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır. X
3 Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir. X
4 İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar. X
5 Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar. X
6 Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır. X
7 İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir. X
8 İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar. X
9 Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler. X
10 Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar. X
11 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir. X
12 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur. X
13 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir. X
14 Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır. X
15 Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Sözlü Sınav 30
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 3 3
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6