Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Araştırma Yöntem ve Teknikleri ELT 503 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MERVE SAVAŞÇI
Dersi Verenler Prof.Dr. FİRDEVS KARAHAN,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Merve SAVAŞÇI

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Yüksek lisans öğrencilerinin bilimsel araştırma yöntemlerinin ve tekniklerinin öğrenmesini ve uygulamasını sağlamak; öğrencilerin yüksek lisans tez yazımına hazırlanmaları amacıyla küçük çapta araştırma ödevi yapmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bilim ve temel kavramları (olgu, bilgi, mutlak, doğru, yanlış, evrensel bilgi v.b.), bilim tarihine ilişkin temel bilgileri, bilimsel araştırmanın yapısını, bilimsel yöntemleri ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşleri, problemi, araştırma modelini, evren ve örneklemi, verilerin toplanmasını ve veri toplama yöntemlerini (nicel ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesini, analizini, yorumlama ve raporlaştırmayı içerir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilim ve temel kavramları, bilim tarihine ilişkin temel bilgileri bilir ve kavrar. Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Performans Görevi,
2 Bilimsel araştırmanın yapısını, bilimsel yöntemleri ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşleri kavrar ve analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Performans Görevi,
3 Problemi, araştırma modelini, evren ve örneklemi bilir ve kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Performans Görevi,
4 Verilerin toplanmasını, toplanma yöntemlerini ve kaydedilmesini bilir, uygular ve analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş sf. 2-23
2 Başlıca araştırma örnekleri sf. 25-41
3 Etiklik sf. 43-98
4 Veri toplama araçları sf. 100-131
5 Tasarlama sf. 137-159
6 Çözümleme unsuru sf. 162-183
7 Araştırmayı sunma sf. 185-220
8 Vize sf. 2-220
9 Akademik yazma çözümlemesi sf. 221-248
10 Araştırmada veri tabanları ve kaynaklar sf. 250-292
11 Güncel araştırmaları değerlendirme sf. 297-307
12 Araştırmanın geleceği sf. 308-320
13 Yayınlama sf. 322-393
14 Genel Değerlendirme sf. 2-393
Kaynaklar
Ders Notu

Research methods in Second Language Acquisition, Alison Mackey and Susan Gass, 2011.

Ders Kaynakları

APA Manual of Style, APA, 2010.
Researching second language classrooms, Sandara Lee McKay, 2006
Research Methods in Applied Linguistics, Zoltan Dornyei, 2005
Second Language Research: Methodology and Design, Alison Mackey and Susan Gass, 2005.
Doing second language research, by J. D. Brown and T. S. Rodgers, 2002

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir. X
2 İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır. X
3 Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir. X
4 İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar. X
5 Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar. X
6 Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır. X
7 İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir. X
8 İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar. X
9 Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler. X
10 Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar. X
11 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir. X
12 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur. X
13 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir. X
14 Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır. X
15 Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 2 2
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 135
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,4
Dersin AKTS Kredisi 6