Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Meyve Sebzelerde Biyolojik Esaslar | GDM 559 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TAKİ DEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Meyve ve Sebze türlerinde çiçeğin orijini ve yapısı, fizyolojik ve morfolojik ayrım safhaları, çiçeklerde cinsiyet durumları, tozlanma, tozlayıcı çeşit seçimi, döllenme, döllenmeye etki eden faktörler, kısırlıklar ve eşeysel uyuşmazlıklar konusunda temel bilgi kazandırmak |
Dersin İçeriği | Meyve ve Sebze türlerinde çiçeğin orijini ve yapısı, fizyolojik ve morfolojik ayrım safhaları, çiçeklerde cinsiyet durumları, tozlanma, döllenme, kısırlıklar ve eşeysel uyuşmazlıklar konusunda temel bilgiler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Meyve ve Sebze türlerinde çiçeklerin orijinini ve yapısını bilir | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
2 | Meyve ve Sebze Türlerinin çiçeklerinin cinsiyet durumlarını, tozlaşma ve döllenme olayını kavrar | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
3 | Kendine döllenen ve yabancı döllenen meyve ve sebze türlerini bilir | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
4 | Meyve ve Sebze Türlerinin döllenme biyolojisini kavrar | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Meyve ve Sebze türleri | Genel Bahçe Bitkileri |
2 | Meyve ve Sebzelerde çiçeğin orijini ve yapısı | Genel Bahçe Bitkileri |
3 | Çiçeğin yapısı ve çiçek tipleri | Genel Bahçe Bitkileri |
4 | Çiçeklerde cinsiyet | Genel Bahçe Bitkileri |
5 | Tozlanma | Genel Bahçe Bitkileri |
6 | Tozlayıcı çeşit seçimi | Genel Bahçe Bitkileri |
7 | Döllenme | Genel Bahçe Bitkileri |
8 | Kendine döllenen meyve ve sebzeler | Genel Bahçe Bitkileri |
9 | Ara sınav | |
10 | Yabancı döllenen meyve ve sebzeler | Genel Bahçe Bitkileri |
11 | Kısırlıklar | Genel Bahçe Bitkileri |
12 | Eşey uyuşmazlıkları | Genel Bahçe Bitkileri |
13 | Tohum ve meyve oluşumu | Genel Bahçe Bitkileri |
14 | Partenokarpi ve apomiksiz | Genel Bahçe Bitkileri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Prof Dr. Sabit Ağaoğlu, Prof Dr.Hasan Çelik Prof Dr.Menşure Çelik ,Prof Dr. Yılmaz Fidan, Prof Dr.Yücel Gülşen, Prof Dr.Atilla Günay, Prof Dr.Nilgün Halloran , Prof Dr.İlhami Köksal, Prof Dr.Ruhsar Yanmaz, Genel Bahçe Bitkileri. Ankara Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yayınları |
Ders Kaynakları | Prof Dr. Sabit Ağaoğlu, Prof Dr.Hasan Çelik Prof Dr.Menşure Çelik ,Prof Dr. Yılmaz Fidan, Prof Dr.Yücel Gülşen, Prof Dr.Atilla Günay, Prof Dr.Nilgün Halloran , Prof Dr.İlhami Köksal, Prof Dr.Ruhsar Yanmaz, Genel Bahçe Bitkileri. Ankara Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinebilme | X | |||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
9 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 15 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |