Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gıda Sanayinde Margarin ve Şorteningler | GDM 523 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SUZAN ÖZTÜRK YILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Margarin ve Şorteninglerin Tanımı ve Kavranması, Margarinlerin Sınıfladırılması ve Margarinler ile Şorteninglerin Gıda Sanayinde Kullanım Alanlarının Öğrenilmesi |
Dersin İçeriği | Margarinin Tarihçesi, Margarin ve Şorteningin Tanımı ve Sınıflandırılması, Margarin Üretimi ve Çeşitleri, Şortening Üretimi ve Çeşitleri, Margarin ve Şorteninglerin Gıda Sanayinde Kullanım Alanları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yağların hidrojenasyonunu kavrar ve kontrolünü yapar | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | Yağların kristal yapılarını kavrar | Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav , |
3 | Margarin ve şorteninglerin üretiminde emülsiyonun hazırlanması, katılaştırılması ve plastikliğin geliştirilmesini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, Sözlü Sınav, |
4 | Margarinlerin üretim aşamalarını ve gıda sanayinde kullanım alanlarını kavrar | Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav , |
5 | Şorteninglerin üretim aşamalarını ve gıda sanayinde kullanım alanlarını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
6 | Margarin ve şorteninglerde kalite kontrol analizleri yapar ve uygular | Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Lipitlerin Tanımı ve Sınıflandırılması | |
2 | Yağların ve Yağ Asitlerinin Önemli Bazı Kimyasal Tepkimeleri | |
3 | Yağların Hidrojenasyonu | |
4 | Yağların Kristal Yapıları | |
5 | Plastiklik, Katı Yağ İndeksi ve Plastiklik Sınırları | |
6 | Margarinin Tarihçesi | |
7 | Margarinin Tanımı ve Sınıflandırılması | |
8 | Margarin Üretim Aşamaları | |
9 | Margarin Üretim Aşamaları | |
10 | Margarin Çeşitleri ve Kullanım Alanları | |
11 | Margarin Çeşitleri ve Kullanım Alanları | |
12 | Şorteningin Tanımı ve Sınıflandırılması | |
13 | Şortening Üretim Aşamaları | |
14 | Şorteninglerin Çeşitleri ve Kullanım Alanları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Altan, A; Kola, O. 2009. Yağ İşleme Teknolojisi. ISBN: 978-605-89535-0-5. Bizim Büro Basımevi, Ankara, 267 sayfa. Gunstone FD, 2004. The Chemistry of Oils and Fats, Blackwell Publishing Ltd., CRC Press, USA Bailey AE, 1951. Industrial Oil and Fats (Second Completely Revised and Augmented Edition). Interscience Publishers, Inc, 250 Filth Avenue, New York, USA |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinebilme | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinebilme | ||||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
9 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
9 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |