Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Batı Dillerinde Felsefe Metinleri FEL 608 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ELİF ERGÜN
Dersi Verenler Doç.Dr. ELİF ERGÜN,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Merve Ertene

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Felsefi düşünce ürünlerinin ortaya konduğu hâkim dillerde felsefe etkinliği yürütebilme ve bu dillerdeki felsefi ürünleri irdeleyebilme becerisi kazandırmak.

Dersin İçeriği

Çağdaş batı dillerinde üretilmiş felsefi metinlerin, çevirilerine başvurulmaksızın incelenmesi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yazılı bir sunumda belli bir döneme ait Batı felsefesi metinlerinin karakteristiklerinin en az beşini saymak. Anlatım, Soru-Cevap, Ödev,
2 Belli bir döneme ait Batı felsefesi metinlerinin en az beşini, temel sorunlarından en az birisiyle birlikte saymak. Anlatım, Soru-Cevap, Ödev,
3 Belli bir döneme ait Batı felsefesi metinlerinin sorunlarından en az yedisini sözlü bir sunumda açıklamak. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Ödev,
4 En az iki kavram arasında, belli bir döneme ait Batı felsefesi metinlerinin kurduğu kimi bağlantıları kurmak. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
5 Belli bir döneme ait Batı felsefesi metinlerinin oluşturucu öğelerinin en az beşini sözlü sunumda listelemek. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Ödev,
6 Belli bir döneme ait Batı felsefesi metinlerinin oluşturucu öğelerinin en az beşini sözlü sunumda listelemek. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Göstergebilimin tarihi: Aristoteles ve Boethius
2 Göstergebilimin tarihi: Tümeller tartışması ve Modistae Okulu
3 XIX. yüzyıl dilbilimi ve Ferdinand de Saussure
4 Saussure´ün dilbilimi
5 Rus Biçimciliği ve Vladimir Propp
6 Claude Lévi-Strauss
7 Claude Lévi-Strauss
8 Algirdas Julien Greimas
9 Roland Barthes
10 Roland Barthes
11 Michel Foucault
12 Jacques Derrida
13 Jacques Derrida
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Ders esnasında belirlenecek olan batı felsefesine ait metinler.

Ders Kaynakları

İlgili düşünür metinleri

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar.
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır.
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir.
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanır. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. X
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,68
Dersin AKTS Kredisi 6