Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Paleomanyetizma | JFM 603 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜNAY BEYHAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Paleomagnetizma ve levha tektoniği arasındaki ilişki. Paleo ve arkeomanyetizma yöntemi ile levha tektoniği kuramına ışık tutulması |
Dersin İçeriği | Paleomanyetizmanın amacı nedir?, Kalıntı mıknatıslanma türleri, Kalıntı mıknatıslanma türleriyle paleomanyetizma arasındaki ilişki, Paleomanyetik yöntemin uygulanması için araziden örnek toplama yöntemi, El örneği, ölçü örneği ve pilot örnek nedir?, Örnekler üzerinde manyetik temizleme yöntemleri nelerdir?, Primer, sekonder mıknatıslanmanın ve duraylı-duraysız örneklerin birbirinden ayırt edilebilmesi, Daha önceden araziden elde edilen veriler üzerinde primer-sekonder,duraylı-duraysız ayrımı yapabilme yeteneği kazandırabilmek amacıyla uygulamalar yapılması, Paleo ile arkeomanyetizma arasındaki farkın anlatılması, Manyetik alan bileşenlerinden D,I açılarından yaralanarak levha hareketleri hakkında yorum yapabilme yeteneğinin kazandırılabilmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Paleomanyetizmanın amacı ve Kalıntı mıknatıslanma türlerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim, Örnek Olay, | Sınav , |
2 | Kalıntı mıknatıslanma türleriyle paleomanyetizma arasındaki ilişkiyi tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim, Örnek Olay, | Sınav , |
3 | Paleomanyetik yöntemin uygulanması için araziden örnek toplama yöntemlerini ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim, Örnek Olay, | Sınav , |
4 | Primer, sekonder mıknatıslanmanın ve duraylı-duraysız örneklerin birbirinden ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim, Örnek Olay, | Sınav , |
5 | Paleo ile arkeomanyetizma arasındaki farkı kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim, Örnek Olay, | Sınav , |
6 | Manyetik alan bileşenlerinden D,I açılarından yaralanarak levha hareketleri hakkında yorum yapabilmeyi kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim, Örnek Olay, | Sınav , |
7 | Yer manyetik alanının ters dönmeleri , Paleomanyetik kutuplar ve dolanımı, kıtaların kayması teorisi ve paleomanyetizma konularını tanımlar ve kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim, Örnek Olay, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Paleomanyetizmanın amacı nedir? Kalıntı mıknatıslanma türleri | |
2 | Kalıntı mıknatıslanma türleriyle paleomanyetizma arasındaki ilişki | |
3 | Paleomanyetik yöntemin uygulanması için araziden örnek toplama yöntemi | |
4 | Coulomb kanunu, bir kutbun manyetik potansiyeli, birim kutuptan çıkan kuvvet çizgilerinin sayısı. | |
5 | El örneği, ölçü örneği ve pilot örnek nedir? | |
6 | Örnekler üzerinde manyetik temizleme yöntemleri nelerdir? | |
7 | Primer, sekonder mıknatıslanmanın ve duraylı-duraysız örneklerin birbirinden ayırt edilebilmesi | |
8 | Daha önceden araziden elde edilen veriler üzerinde primer-sekonder,duraylı-duraysız ayrımı yapabilme yeteneği kazandırabilmek amacıyla uygulamalar yapılması | |
9 | Daha önceden araziden elde edilen veriler üzerinde primer-sekonder,duraylı-duraysız ayrımı yapabilme yeteneği kazandırabilmek amacıyla uygulamalar yapılması | |
10 | Daha önceden araziden elde edilen veriler üzerinde primer-sekonder,duraylı-duraysız ayrımı yapabilme yeteneği kazandırabilmek amacıyla uygulamalar yapılması | |
11 | Paleo ile arkeomanyetizma arasındaki farkın anlatılması | |
12 | Manyetik alan bileşenlerinden D,I açılarından yaralanarak levha hareketleri hakkında yorum yapabilme yeteneğinin kazandırılabilmesi | |
13 | Manyetik alan bileşenlerinden D,I açılarından yaralanarak levha hareketleri hakkında yorum yapabilme yeteneğinin kazandırılabilmesi | |
14 | Yer manyetik alanının ters dönmeleri , Paleomanyetik kutuplar ve dolanımı, kıtaların kayması teorisi ve paleomanyetizma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | NAGATA, T., (1961) Rock Magnetizm, Maruzen, Tokyo ORBAY, N., (1979) The Paleomagnetic Study of the North Anatolian Fault Zone, Ist. Un. Fen Fak. Mec. C. 44, 23- 39 SANVER, M., (1968) Phy. Earth. Planet Interi. I.,403-421 SANVER, M., (1984)Paleomanyetizma, İTÜ., Maden Fakültesi Yayınları VAN DER VOO, R., CHANNELL, J. E.T. (1980) Paleomagnetism in Orogenic Belts. Rev. Geophys Space Phys., 18, 455-482 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 8 | 5 | 40 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |