Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Coğrafya Tarıhı | COG 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUHAMMET KAÇMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ülkemizde coğrafyanın gelişim aşamalarını eleştirel olarak inceleyerek, günümüz coğrafi anlaşının çözümlemesini kavratabilmek. |
Dersin İçeriği | Türklerde coğrafya sahasındaki bilimsel gelişmeler kronolojik olarak ele alındıktan sonra son yüzyıl içindeki modern coğrafyanın gelişim evreleri ayrıntılı olarak ele alınır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimin bir birikim işi olduğunu bugünkü anlayışımızın geçmiş birikimlere dayandığını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
2 | Türkiyede coğrafya araştırmalarının farklı dönemlerde farklı özellikler arz ettiğini anlatır | Anlatım, Tartışma, Benzetim, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Geçmişi bilmeden geleceğe doğru bakılamıyacağını bilir | Tartışma, Beyin Fırtınası, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türklerde Coğrafya | |
2 | Eski ve orta Çağda Türk Coğrafyacıları | |
3 | Osmanlı Döneminde Coğrafya | |
4 | Osmanlı Dönemindeki Coğrafyacılar | |
5 | Modern Coğrafya Sonrası Osmanlı Coğrafyacılığı | |
6 | Tanzimat Dönemi Türk Coğrafyacılığı | |
7 | Türkiye´de Bilimsel Coğrafya Kuruluş Dönemi | |
8 | Ara Sınav | |
9 | 1933 üniversite Reformu Sonrası Türk Coğrafyası | |
10 | 1942 Coğrafya Kongresi ve Sonuçları | |
11 | YÖK Öncesi Türkiye´de Coğrafya Eğitimi | |
12 | YÖK Sonrası Türkiye ´de Coğrafya Eğitimi | |
13 | Türkiye´de Günümüz Coğrafyasının Durumu ve Geleceği | |
14 | Türk Coğrafyasının Dünyadaki Gelişmelere Uyumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Erinç, Sırrı (1973), Elli Yılda Coğrafya, Başbakanlık Kültür Müsteşarlığı Yayını, Ankara Tümertekin, Erol (1990), Çağdaş Coğrafya Düşüncenin Oluşumu, İstanbul Üniversitesi Yayını, İstanbul Doğanay, Hayati (1993), Coğrafya´da Metodoloji, Milli Eğitim Yayınları, Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek | ||||||
2 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek | ||||||
3 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | ||||||
4 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki i güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek | ||||||
5 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek | ||||||
6 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
7 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | ||||||
8 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojilerinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | ||||||
9 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek | ||||||
10 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek | ||||||
11 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer | ||||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | ||||||
15 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 3 | 8 | 24 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |