Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Şehirleşme ve Çevre Problemleri | COG 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUHAMMET KAÇMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. FATMA TÜLAY KIZILOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Şehirleşmenin etkilerini mesken,çevre ve çevre kentleşme ile bölge konularını bakımından teorik olarak inceleyip irdelemektir. |
Dersin İçeriği | Şehirleşmenin sebepleri,gelişimi, mesken politikaları, gecekondulaşma ve alınacak tedbirler,çevre kirlenmesinin çeşitleri,çevrekentlere yerleşmenin sebepleri,çeşitleri ve sonuçları,bölge planlanması,kalkınma planlarında bölgelerle ilgili politikalar ele alınarak tartışılacaktır |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Şehirleşmenin önemini kavrayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Şehirleşmenin etkilerini mesken, çevre ve bölge planlaması açısından değerlendirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Şehircilik meseleleriyle ilgili ekonomik, kültürel ve sosyal yönden analizler yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Şehrin tanımı ve sınıflandırılmaları | [2] |
2 | Şehirleşmenin özellikleri,sanayileşme öncesi ve sonrası şehirleşme | [2] |
3 | Şehirleşmenin sebepleri ve türk şehirlerinin gelişmesi | [2] |
4 | Şehir planlaması | [2] |
5 | Mesken politikası ve uygulama | [2] |
6 | Gecekondu ve doğuş sebepleri,ilgili tedbirler,şehir yenilenmesi | [2] |
7 | Çevre ile ilgili kavramlar,Şehir ve çevre ilişkisi ,çevrenin fiziki,ekonomik,demografikve kültürel özelliği. | [2] |
8 | Çevre kirlenmesi -Ara sınav | [1] |
9 | Çevre kirlenmesinin çeşitleri,hava kirliliği | [2] [1] |
10 | Gürültü kirliliği | [2] [1] |
11 | Su,deniz ve kıyı kirliliği, Toprak Kirlenmesi. | [2] |
12 | Çevrekentleşme | [2] |
13 | Bölge Planlaması,planlamada dengesizlik,kalkınma planlarındaki politikalar | [2] |
14 | Metropolitan alanın tanımı,gelişimi ve planlanması | [2] |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Çevre Kiriliği. F.T.Kızıloğlu ve S.Bilen,Erzurum,2000. |
Ders Kaynakları | [2] Şehirleşme ve Meseleleri E.G., İsbir, Gazi büro yay.Ankara,1991 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek | ||||||
2 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek | ||||||
3 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | ||||||
4 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki i güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek | ||||||
5 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek | ||||||
6 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
7 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | ||||||
8 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojilerinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | ||||||
9 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek | ||||||
10 | Coğrafya ve Coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek | X | |||||
11 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer | ||||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | ||||||
15 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 3 | 8 | 24 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |