Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hulefâ-Yi Râşidîn Dönemi ITS 604 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. LEVENT ÖZTÜRK
Dersi Verenler Prof.Dr. LEVENT ÖZTÜRK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Hulefâ-yi Râşidîn dönemi hâdiselerinin detaylı bir şekilde ana kaynaklara dayalı olarak irdelenmesi

Dersin İçeriği

Hulefâ-yi Râşidîn Döneminin önemli siyasî hâdiseleri, devlet teşkilatı ve kurumlaşma süreci, dönemin sosyal hayatından bazı kesitler

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dört Halifenin iş başına geliş şekillerini anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
2 İlk İslam fetihlerini ve sonuçlarını analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Sınav , Performans Görevi,
3 Dört Halife döneminde devlet teşkilatlanmasının teşekkül evrelerini açıklar. Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Performans Görevi,
4 Dört Halife döneminin önemli hadiselerini kaynak eserler ışığında özetler. Tartışma, Grup Çalışması, Sınav , Performans Görevi,
5 Dört Halife döneminde yaşanan sosyolojik değişimi açıklar. Anlatım, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
6 Dört Halife döneminin siyasî ve sosyolojik gelişmelerini analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hz. Ebu Bekirin Halife Tayin Edilmesi
2 İrtidat Hareketleri
3 Fetihlerin Başlaması
4 Hz. Ömerin Halife Tayin Edilmesi
5 Fetihler ve Sonuçları
6 Devlet Teşkilatlanması
7 Divan Teşkilatının Kurulması
8 Zimmet Uygulamasının Esasları
9 Hz. Osmanın Halife Tayin Edilmesi
10 Hz. Osmanın Halifeliğinin İlk Altı Yılı
11 Yönetime Muhalefetin Başlaması
12 Muhalefet Gruplarının İsyanı ve Halifenin Öldürülmesi
13 Hz. Alinin Halife Tayin Edilmesi
14 Cemel ve Sıffin Savaşları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1] Mesûdî (1964), Mürûcuz-Zeheb, Kahire.
[2] İbnül-Esîr (1965), el-Kâmil, Kahire.
[3] Ebül-Fidâ (1968), Muhtasar, Beyrut.
[4] İbn Kesîr (1974), el-Bidâye ven-Nihâye, Beyrut.
[5] Belâzürî (1996), Ensâbül-Eşrâf, Beyrut.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; X
8 Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Performans Görevi (Seminer) 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6