Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ab´ De Vergileme | UML 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HARUN KILIÇASLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Gonca Güngör, Arş. Gör. Hakan Yavuz |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | AB?de vergileme ve AB vergi sistemi hakkında ileri düzey bilgi sahibi olma |
Dersin İçeriği | AB?de vergileme ve AB vergi sistemi hakkında ileri düzey bilgi sahibi olma |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | AB?nin oluşumu, gelişimi ve üyeleri hakkında inceleme yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , |
2 | AB?de uygulanan harcama vergilerini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
3 | AB?de uygulanan servet vergilerini araştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | AB?de uygulanan gelir vergilerini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
5 | AB?de vergi uyum çalışmalarını inceler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , |
6 | Türk vergi politikasının AB vergi politikasına uyumunu araştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | AB hakkında genel bilgiler | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri |
2 | Türkiye ile AB arasındaki işbirliğinin ekonomik analizi | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri |
3 | AB?de vergilemenin genel prensipleri | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri |
4 | Vergi prensipleri konusunda uyumlaştırma çalışmaları | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri |
5 | Katma değer konusunda beliren vergileme ilkeleri | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri |
6 | Katma değer vergindeki muafiyet ve istisnalar konusunda uyum çalışmaları | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri |
7 | Katma değer vergisinin oranları konusunda uyum çalışmaları | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri |
8 | arasınav | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri |
9 | Özel tükeim verisi konusunda uyum çalışmaları | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri |
10 | Gelir vergisinde vergi uyum çalışmaları | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri |
11 | Vergi işbirliği çalışmaları | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri |
12 | Servet vergileri | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri |
13 | Vergilerin uluslararası boyutta karşılaştırılması | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri |
14 | Genel tartışma | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri |
Ders Kaynakları | Vergilemede Küresel Eğilimler ve AB, TOBB Yayını, 2001 Ekmekçi E.(2003) Küreselleşme ve Vergi Politikaları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilme | X | |||||
2 | Maliye alanındaki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilme | X | |||||
3 | Maliye alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme | X | |||||
4 | Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme | X | |||||
5 | Maliye alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | X | |||||
6 | Maliye alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | X | |||||
7 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ileri düzeyde mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve maliye teorisi bilgisine sahip olma | X | |||||
8 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) | X | |||||
9 | Maliye alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme | X | |||||
10 | Maliye alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleme | X | |||||
11 | Maliye alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Ödev | 37 |
2. Ödev | 38 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Sözlü Sınav | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |