Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kadın Eğitiminde Yaşam Boyu Öğrenme YBO 520 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

“Yaşam Boyu Öğrenme” kavramının tam anlamıyla işlevsel bir kavram haline getirilmesi, özellikle kadınların çeşitli çevresel etkenlerden (ailevi sorumluluklar vs.) dolayı yaşam boyu öğrenme faaliyetlerine gösterdikleri düşük katılım yüzdesini artırmaya yönelik bilincin arttırılması dersin amacını oluşturmaktadır.

Dersin İçeriği

 Yaşam Boyu Öğrenme Mevzuatları, Halk Eğitimi, Mesleki Eğitim ve Kadın, Girişimcilik ve Kadın, Serbest Zamanın Değerlendirilmesinde Kadınların Tercihleri, Uzaktan Eğitim ve Kadın, Sivil Toplum Kuruluşlarında Kadının Rolü, Kadının Ekonomik Kalkınmadaki Yeri, Kadınların İstihdamı, Kadınların Eğitim Sorunları, Eğitime Katılım Engelleri, Eğitimde Fırsat Eşitliği, Bilgi Toplumunda Kadının Rolü.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 kadınların toplumsal kalkınmadaki önemini fark eder Tartışma, Ödev,
2 kadınların eğitimindeki engelleri fark eder Tartışma, Ödev,
3 kadınların iş yaşamında karşılaştığı zorlukları fark eder Tartışma, Ödev,
4 kadının toplumsal ve sosyal katılımı için serbest zaman projeleri üretir Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
5 kadınların iş yaşamında istihdamını arttırıcı yaşam boyu öğrenme projelerine yönelik fikirler geliştirir Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Proje / Tasarım,
6 Yaşam boyu öğrenme kapsamında kadınların toplumsal ve iş yaşamına katılımını arttıracak yönelik bir eğitim programı önerisi sunar Bireysel Çalışma, Portfolyo,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yaşam Boyu Öğrenme Mevzuatları
2 Halk Eğitimi ve Kadın
3 Mesleki Eğitim ve Kadın
4 Girişimcilik ve Kadın
5 Serbest Zamanın Değerlendirilmesinde Kadınların Tercihleri
6 Uzaktan Eğitim ve Kadın
7 Sivil Toplum Kuruluşlarında Kadının Rolü
8 Kadının Ekonomik Kalkınmadaki Yeri
9 Kadınların İstihdamı
10 Kadınların Eğitim Sorunları
11 Eğitime Katılım Engelleri
12 Eğitimde Fırsat Eşitliği
13 Bilgi Toplumunda Kadının Rolü
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Lordoğlu, K. (1990). Eve İş Verme Sistemi İçinde Kadın İşgücü Üzerine Bir Alan Araştırması. İstanbul: Friedrich Ebert Vakfı.

Koray, M. (1993). Çalışma Yaşamında Kadın Gerçekleri. İstanbul: Basisen Eğitim ve Kültür Yayınları.

Demiray, E. (2010). Kadın Eğitimi ve Uzaktan Eğitim. İstanbul: Efil Yayınları.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. X
2 Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. X
3 Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. X
4 Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. X
5 Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur. X
6 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. X
7 Örgütlerdeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. X
8 Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. X
9 Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. X
10 Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. X
11 Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulamabağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. X
12 Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)