Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Coğrafî Ekonomi | UTC 210 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AHMET YAĞMUR ERSOY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. AHMET YAĞMUR ERSOY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste hem kaynakların hem de çıktıların yoğunlaştığı alanlarda bölgelerarası ve uluslararası ticari ilişkilerin tanımlanması ve analiz edilmesi hedeflenmektedir. Bu derste ayrıca, ekonomik faaliyetin küresel anlamda dengesiz dağılımının nedenleri ve sonuçları tartışılacaktır. |
Dersin İçeriği | Coğrafya Ve Ekonomi İlişkisi, Günümüz Dünya Ekonomisi, Uluslararası Politik Ekonomi, Kalkınmanın Coğrafi Dinamikleri, Bölgelerarası Ticari İlişkiler, Uluslararası Ticari İlişkiler, Merkez ? Çevre Modeli, Ekonomik Coğrafyanın Politik Etkileri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Coğrafyayı ekonomik bir kaynak olarak kavramsallaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Coğrafyayı uluslararası ticaret üzerindeki etkilerini anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Coğrafyayı ekonomik ve politik etkilerini anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Temel Kavramlar | |
2 | Coğrafya ve Ekonomi İlişkisi | Clark. G.L. ve diğerleri, ?The Oxford Hnadbook of Economic Geography? |
3 | Günümüz Dünya Ekonomisi | Seyidoğlu, H. ?Uluslararası İktisat? |
4 | Uluslararası Politik Ekonomi | Seyidoğlu, H. ?Uluslararası İktisat? |
5 | Uluslararası Politik Ekonomi | Seyidoğlu, H. ?Uluslararası İktisat? |
6 | Kalkınmanın Coğrafi Dinamikleri | Krugman, P.R., Obstfeld, M. ?International Economics? |
7 | Bölgelerarası Ticari İlişkiler | Brakman, S. ve diğerleri, ?The new introduction to geographical economics? |
8 | Uluslararası Ticari İlişkiler | Brakman, S. ve diğerleri, ?The new introduction to geographical economics? |
9 | Ara Sınav | |
10 | Merkez ? Çevre Modeli | Brakman, S. ve diğerleri, ?The new introduction to geographical economics? |
11 | Merkez ? Çevre Modeli / (Coğrafi merkez modeli) | Brakman, S. ve diğerleri, ?The new introduction to geographical economics? |
12 | Merkez ? Çevre Modeli / (Ekonomik faaliyetin mekansal dağılımı) | Brakman, S. ve diğerleri, ?The new introduction to geographical economics? |
13 | Ekonomik Coğrafyanın Politik Etkileri | ?Krugman, P.R., Obstfeld, M. ?International Economics |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yukarıda Belirtilen Kitaplar, Kitap Bölümleri Ve Makaleler |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası ticaretin kuramsal altyapısı ile ithalat, ihracat, kambiyo, gümrük ve lojistik gibi operasyona yönelik bilgilerini anlama ve kullanabilme becerisine sahip olma, küreselleşen sermaye, emek ve mal ticaretinde iş kültürü ve pazarlama etkileşimini özümseyebilme | X | |||||
2 | Uluslararası ticaret ile ilgili küresel ve ulusal temel düzenlemelere hakim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme | X | |||||
3 | Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz edebilme, örgüt içerisinde görev aldığı konularda sorunları tanımlama, görüş bildirme ve çözüm yolları sunma becerisi kazanma | X | |||||
4 | Bilgisayar kullanımının yanında uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde kullanılan bilgi sistemleri ve yazılımları kullanabilme becerisini kazanabilme | ||||||
5 | Araştırma becerisine ve analitik düşünme yeteneğine sahip olma, alınacak kararların ve uygulanacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilme, stratejik yaklaşım geliştirebilme, düşüncelerini başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme ve yüksek ikna gücüne sahip olma | X | |||||
6 | Görev aldığı alanlarda kurumun vizyon, amaç ve hedeflerini belirleyebilme | X | |||||
7 | Eleştirel düşünme ve alternatifler üretebilme yetkinliğinin sonucu olarak farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olma ve inisiyatif kullanabilme | ||||||
8 | Kendi alanında sürekli iyileştirmeye odaklı ve yenilikçi olabilme | X | |||||
9 | Liderlik özelliklerine sahip olmakla birlikte takım çalışmasına yakın olma ve diğer alanlardaki uzmanlarla mesleki paylaşıma ve etkileşime dayalı yatay ve dikey iletişim kurabilme yeteneğine sahip olma. | X | |||||
10 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | |||||
11 | En az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında B2 düzeyinde bilgi sahibi olma ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme | X | |||||
13 | Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme | X | |||||
14 | Paydaşlarla ilişkileri analiz edebilme, alanındaki gelişmeleri ve yenilikleri izleyebilme, kurumunun konumunu sorgulayabilme ve öneriler sunma | X | |||||
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |