Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Osmanlı Şehir Tarihçiliği YEN 513 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

YOK

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. KERİM İLKER BULUNUR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Bu derste Osmanlı şehir tarihi ile ilgili çalışmaların nasıl yapılabileceğinin öğretilmesi amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Osmanlı şehir tarihi ile ilgili kaynakların tanıtılması, şehir tarihleri ile ilgili eleştirel literatürün okunması ve değerlendirilmesi, şehir tarihleri ile ilgili okumaların yapılması.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Şehir kavramının tanımını yapar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
2 Osmanlı şehir tarihçiliğinin kaynaklarını tanır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
3 Osmanlı şehir tarihi ile ilgili çalışmaları tanır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
4 Şehir tarihçiliğinin sorunlarını öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
5 Şehir tarihi ile ilgili çalışmaları tahlil eder Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1-Max Weber, Şehir: Modern Kentin Oluşumu, İstanbul 2000.

2-Suraiya Faroqhi, Osmanlı’da Kentler ve Kentliler, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul 1994.

3-Dror Ze’vi, Kudüs, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul 2000.

4-Abraham Marcus, Modernliğin Eşiğinde Bir Osmanlı Şehri: Halep, Küre Yayınları, İstanbul 2014.

5- Richard van Leeuwen, Bir Osmanlı Şehri: Şam Vakıflar ve Şehir, Küre Yayınları, İstanbul 2012.

6- Paul Dumont ve François Georgeon (ed.), Modernleşme Sürecinde Osmanlı Kentleri, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul 1999.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma.
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma.
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma.
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma.
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma.
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma.
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme.
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma)
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma.
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Performans Görevi (Uygulama) 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6