Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Müslüman-Haçlı İlişkileri ORT 502 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. LÜTFİ ŞEYBAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Haçlı seferleri esnasında ve sonrasında Müslüman-Haçlı İlişkilerini açıklamak
Dersin İçeriği 1096 yılında başlayan ve İslam ve Avrupa tarihinde büyük bir dönüşüm meydana getiren Haçlı Seferleri sonucunda kurulan devletlerin bölgede hakim Türk-İslam devletleri ile ilişkileri, kültürel etkileşimler, siyasi ittifaklar, Orta Doğu?nun siyasi tarihi içerisinde Haçlı seferlerinin yeri ve önemi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Haçlı Seferlerini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Müslümanlarla Haçlılar arasındaki ilişkileri kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Sınav , Performans Görevi,
3 Müslümanlarla Hıristiyanlar arasındaki kültürel etkileşimi analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Avrupa?da Haçlı Fikrinin Ortaya Çıkışı
2 Haçlı Seferlerinin dini, siyasi ve iktisadi nedenleri
3 Haçlı Seferleri sırasında İslam Dünyası
4 Haçlı Seferleri sırasında Bizans Devleti
5 Türkiye Selçuklu-Haçlı İlişkileri
6 Danişmendli-Haçlı İlişkileri
7 Anadolu?da Haçlı Kontlukları: Urfa, Antakya
8 Büyük Selçuklu-Haçlı İlişkileri
9 ARASINAV
10 Suriye Selçuklu-Haçlı İlişkileri
11 Zengi Atabeyleri ve Haçlılar
12 Eyyubi Haçlı İlişkileri
13 Memluk Haçlı İlişkileri
14 Müslümanlar ve Haçlılar arasında Kültürel Etkileşimler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları - Altan, Ebru, İkinci Haçlı Seferi, Ankara: TTK Basımevi, 2003.
- Demirkent, Işın; Haçlı Seferleri, İstanbul: Dünya Basınevi, 1997.
- -------------------; Urfa Haçlı Kontluğu Tarihi, 2. Cild, Ankara: TTK Basımevi, 1974.
- Jean de Joinville, Bir Haçlının Hatıraları, terc.: Cüneyt Kanat, Ankara: Vadi Yayınları, 2002.
- Maalouf, Amin; Arapların Gözüyle Haçlı Seferleri, terc.: M. Ali Kılıçbay, İstanbul: Telos Yayıncılık, 1997.
- Runciman, Steven; Haçlı Seferleri Tarihi, 3. Cild, terc.: Fikret Işıltan, Ankara, TTK Basımevi, 1987.
- Setton, Kenneth (ed.); History of Crusades, Medison: The University of Wincosin, 1969.
- Şahin, Haşim; Orta Zamanın Türkleri, İstanbul: Yeditepe Kitabevi, 2011.
- Şeşen, Ramazan; Selahaddin Eyyubi ve Devri, İstanbul: ISAR Yayınları, 2002.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. X
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. X
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. X
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. X
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. X
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. X
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. X
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) X
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. X
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 15
1. Performans Görevi (Seminer) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6