Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Endülüs Sosyal Hayatı | ORT 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. LÜTFİ ŞEYBAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Endülüs (İspanya) tarihinin sosyal hayatının ele alınması ve günümüz olaylarının bu tarihi arka plana istinaden analiz edilmesi |
Dersin İçeriği | Endülüs (İspanya) sosyal tarihinin incelenmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Endülüs?ün (İspanya) sosyal tarihini inceler | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Endülüs?te toplumlar arası medeni ilişkileri kavrar | Anlatım, Tartışma, | Sınav , |
3 | Endülüs toplumu ile İspanya krallıkları halkları arasındaki sosyal münasebetlerin niteliklerini ayırt eder | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Ödev, |
4 | Endülüslülerin sosyal alanda eriştikleri başarıları ve etkileri ile günümüze yansımalarını tahlil eder | Anlatım, Tartışma, Benzetim, | Performans Görevi, |
5 | Endülüslülerin bilim, tarım, iktisat ve ticaret alanında kaydettikleri gelişmeler ile bunların Avrupa kültürüne etkilerini değerlendirir | Anlatım, Tartışma, Benzetim, | Performans Görevi, |
6 | Endülüs-Avrupa-İslam Dünyası sosyal ilişkileri hakkında daha sağlıklı hüküm verir | Anlatım, Tartışma, Benzetim, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Endülüs öncesi İberya Yarımadasının sosyal yapısı | |
2 | Endülüs toplumunun oluşumu ve İslamlaşma sürecinin başlaması | |
3 | Araplar, Berberiler, Vizigotlar, Müsta?ribler, Müvelledler ve diğer ırki unsurlar | |
4 | Toplumsal unsurlar arasında etkileşim ve convivencianın ortaya çıkışı | |
5 | Endülüs hayat tarzının oluşması | |
6 | Eğitim alanındaki gelişmeler ve rihle kültürünün sosyal hayata etkileri | |
7 | Bilim alanındaki gelişmelerin sosyal hayata etkileri | |
8 | Ulemanın toplum üzerindeki etkisi | |
9 | ARASINAV | |
10 | Tabakat kaynaklarından seçmeler | |
11 | Endülüs-İslam sosyal hayatının Maşrık-İslam sosyal hayatı ile mukayesesi ve sonuçları | |
12 | Endülüs-İslam sosyal hayatının Avrupa toplumuna tesirleri ve sonuçları | |
13 | Endülüs-İslam sosyal hayatının Mağrib toplumuna tesirleri ve sonuçları | |
14 | Sonuç ve Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Lütfi Şeyban, Convivencia & Influencia / Endülüs?ün Sosyo-Kültürel Tarihi ve Etkileri, Adapazarı 2013 |
Ders Kaynakları | - Özdemir, Mehmet, Endülüs Müslümanları Medeniyet Tarihi, TDV, Ankara 1997 - Bekir Karlığa, İslam Düşüncesinin Batı Düşüncesine Etkileri, Litera, İstanbul 2004 - Burckhadt, Titus, Moorish Culture in Spain, New York 1972 (İspanyolcası: La Civilization Hispano-Árabe, Madrid 2008) - Kazıcı, Ziya, İslam Medeniyeti ve Müesseseleri Tarihi, İFAV, 5. Basım, İstanbul 2003 - MacCabe, Joseph, The Splendour of Moorish Spain, London 1935 - O?Callaghan, Joseph F., A History of Medieval Spain, Cornell University Press, Ithaca 1975 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |