Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hikaye Tahlilleri YTE 517 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. GÜLSEMİN HAZER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. E. Neşe DEMİRDELER, Arş. Gör. M. Mustafa ÖRÜCÜ, Arş. Gör. Elmas KARAKAŞ, Arş. Gör. Samet ÇAKMAKER
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Hikâye tahlili konusunda teorik bilgi vererek hikâyeleri tahlil yetisi kazandırmak
Dersin İçeriği Hikâye tahlili konusunda teorik bilgi verir.Türk Edebiyatının çeşitli dönemlerine ait hikâyeleri değerlendirme ve dönemler arasındaki farkı çözümlemeyi içerir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hikayenin tanımı, özellikleri
2 Hikayenin Batı edebiyatındaki gelişimi
3 Hikayenin Türk edebiyatındaki gelişimi
4 Hikayenin unsurları
5 Hikaye tahlili: Sami Paşazade Sezai, “Pandomima”
6 Hikaye tahlili: Hüseyin Rahmi Gürpınar, “Ecir ve Sabır”
7 Hikaye tahlili: Ömer Seyfettin, “Başını Vermeyen Şehit”
8 Hikaye tahlili: Refik Halit Karay: “Şeftali Bahçeleri”
9 ARA SINAV
10 Hikaye tahlili: Yakup Kadri Karaosmanoğlu, “Bir Şehit Mezadı”
11 Hikaye tahlili: Sabahattin Ali, “Hasan Boğuldu”
12 Hikaye tahlili: Ahmet Hamdi Tanpınar: “Adem’le Havva”
13 Hikaye tahlili: Sait Faik Abasıyanık, “Dülger Balığının Ölümü”
14 Modern ve Postmodern hikaye
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1. ÇETİŞLİ, İsmail, Metin Tahlillerine Giriş 2 (Hikaye, Roman , Tiyatro)
2. Hece Dergisi Türk öykücülüğü Özel Sayısı
3. Cevdet Kudret, Türk Edebiyatında Hikaye ve Roman
4. Kaplan, Mehmet, Hikaye Tahlilleri
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. X
2 Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar.
3 Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar.
4 Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. X
5 Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. X
6 Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır.
7 Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır.
8 Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır.
9 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
10 Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur, Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar.
11 Dil bilgisi ve edebi yönden metin analizi yapma bilgisine sahip olur.
12
13
14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Seminer) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 1 6 6
Performans Görevi (Seminer) 1 2 2
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6