Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Toplum Yapısı | SOS 538 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HACI MUSA TAŞDELEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HACI MUSA TAŞDELEN, Dr.Öğr.Üyesi MAHMUT KARAMAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı geçmişten günümüze Türk toplum yapısınının temel özelliklerini ortaya koymaktır. |
Dersin İçeriği | Dünya Tarihinde Göçer ve Yerleşik Topluluklar, Türk Toplum yapısının Unsurları, Bozkır kültürü ve bu kültürün oluşumuna dair teoriler, Feodal Toplum ve Bozkır Toplum Yapısı, Selçuklu-Osmanlı Toprak Sistemi, Asya Tipi Üretim Tarzı ve Feodal Toplum |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Toplum yapımızın süregelen özelliklerinin ortaya konulması | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Toplum yapımızda meydana gelen değişimin boyutlarının tespit edilmesi | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dünya Tarihinde Göçer ve Yerleşik Topluluklar | |
2 | Orta Asya´da Arkeolojik Buluntular: ÖnTürklere Ait kültür Örnekleri | |
3 | Bozkır kültürü ve bu kültürün oluşumuna ait teoriler | |
4 | Türk Toplum Yapısının Ana Unsurları | |
5 | Türk Aile Yapısı | |
6 | Türk Boy Yapısında Toplumsal Hiyerarşi | |
7 | Türk Siyasi Yapısı | |
8 | Feodal Toplum ve Bozkır Toplum Yapısı | |
9 | Arasınav | |
10 | Asya Tipi Üretim tarzı ve Bozkır Toplum Yapısı | |
11 | Selçuklu ve Osmanlı Toprak Sistemi | |
12 | Selçuklu-Osmanlı Toprak Sistemi, | |
13 | Asya Tipi Üretim Tarzı ve Osmanlı Toplum Yapısı | |
14 | Osmanlı Toplum Yapısı ve Feodal Toplum |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Türkdoğan, O., (2002) Türk Toplum Yapısı, Çamlıca Yayınları, İstanbul Sencer, Muzaffer, Osmanlı Toplum Yapısı, May Yayınları, İstanbul, 1982 Divitçioğlu, Sencer, Ortaçağ Türk Toplumları Hakkında YAPI KREDİ YAYINLARI Ankara, 2001 Divitçioğlu, Sencer,Asya Üretim Tarzı ve Osmanlı Toplumu KELEPİR YAYINLAR , İstanbul, 1985 Kafesoğlu, İbrahim, Türk Milli Kültürü, Ötüken Neşriyat, İstanbul, 1992 |
Ders Kaynakları | Grousset, R., (1980), Bozkır İmparatorluğu, Ötüken, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. | X | |||||
1 | 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. | X | |||||
2 | 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. | X | |||||
2 | 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. | X | |||||
3 | 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. | X | |||||
3 | 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. | X | |||||
4 | 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. | X | |||||
4 | 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. | X | |||||
5 | 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. | X | |||||
5 | 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. | X | |||||
6 | Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak | X | |||||
6 | Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak | ||||||
7 | Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |