Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tarih Sosyolojisi SOS 540 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. OSMAN ÖZKUL
Dersi Verenler Doç.Dr. OSMAN ÖZKUL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Tarihin Sosyolojik perspektiften incelenmesi
Dersin İçeriği Tarih üzerine yapılmış tartışmaların üzerine incelemelerde bulunmak
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sosyolojinin güncel sorunlarının anlaşılmasında tarihi olayların önemini kavratmak Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
2 tarihin günümüz için önemini kavramak Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sosyoloji nedir?
2 Tarih Nedir?
3 Tarihin Soyolojisi
4 İbn Haldun ve Tarih
5 Herder ve Tarih
6 K.Marks ve Tarih
7 A.Toynbee ve Tarih
8 F.Nietzsche ve Tarih
9 Ara sınav
10 P.Burke ve Tarih
11 F.Braudel ve Tarih
12 A.Carr ve Tarih
13 R.Collingwood ve Tarih
14 H.İnalcık ve Tarih
Kaynaklar
Ders Notu İbn Haldun, Mukaddime, M.E.B. İstanbul, 1997
R.G. Collingwood, Tarih Tasarımı, Ankara, 1996
Theda Skocpol, Tarihsel Sosyoloji, İstanbul, 1999
P. Burke, Tarih ve Toplumsal Kuram, İstanbul,1994
F. Nietzsche, Tarih Üzerine, İstanbul, 1998
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak.
1 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. X
2 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. X
2 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak.
3 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak.
3 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. X
4 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. X
4 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak.
5 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak.
5 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. X
6 Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak X
6 Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak
7 Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Kısa Sınav 1 10 10
Sözlü Sınav 2 2 4
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 3 3
Toplam İş Yükü 145
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,8
Dersin AKTS Kredisi 6