Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Modernleşme Tarihi SOS 507 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MEHMET TAYFUN AMMAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Bayram Kahraman
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı, Avrupa merkezli gerçekleşen Türk modernleşmesinin temel tezlerini ve toplumda yarattığı değişim ve dönüşümleri ele almaktır.
Dersin İçeriği Modernizm, Secularizm, 18. ve 19. Y.Y.da Modernizasyon, Osmanlıdan Cumhuriyete Modernizasyon,T.C.Kuruluşundaki Yenilikler
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türk toplumsal sistemi hakkında bilinçlelenmenin sağlanması Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Sözlü Sınav,
2 Modernleşmenin sosyal ve kültürel boyutlarını ortaya koymak Tartışma, Grup Çalışması, Sözlü Sınav, Ödev,
3 Türk modernleşmesinde temel dinamikleri belirlemek Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Sözlü Sınav, Ödev,
4 Türk modernleşme sürecini doğru analiz etmek Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sözlü Sınav, Ödev,
5 Modenleşme kültürünün boyutlarını ortaya koymak Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Sınav , Proje / Tasarım,
6 Tarihteki modernleşme tecrübelerinden örnek almak Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Modernizim Kavramı
2 Modernizm ve Secularizm
3 Osmanlı İmparatorluğunda Modernizasyon
4 18. ve 19. Y.Y.da Modernizasyon
5 Osmanlıdan Cumhuriyete Modernizasyon
6 Sait Halim Paşa
7 Ahmet Cevdat Paşa
8 Ziya Gökalp
9 Arasınav
10 T.C.Kuruluşundaki Yenilikler
11 Kemal Tahir
12 Şerif Mardin
13 Niyazi Berkes
14 Cemil Meriç
Kaynaklar
Ders Notu N.Berkes, Türkiyede Çağdaşlaşma,Ankara,1973
Ders Kaynakları E.J.Zurcher, Modernleşen Türkiyenin Tarihi,
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. X
1 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. X
2 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. X
2 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak.
3 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. X
3 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. X
4 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. X
4 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. X
5 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. X
5 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. X
6 Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak
6 Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak
7 Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 5
1. Ödev 40
2. Kısa Sınav 5
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 3 3
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 5 5
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6