Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Oryantalizm Tartışmaları SOS 518 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. İSMAİL HİRA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Ali Öztürk

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı, Batı zihninde ve teorisinde kurulan Doğu imajının içeriğini ve anlamını çözümlemek; bu bağlamdan hareketle oryantalizm kavramı üzerinde yapılan temel tartışmaları değerlendirmektir.

Dersin İçeriği

Oryantalizm kavramı ve oryantal deyimi, Batı ve Doğu arasındaki farklılıklar ve benzerlikler, Doğu zihninde Batı imajı, Batı zihninde Doğu imajı.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Oryantalizm kavramını analiz eder.
2 Oryantalizmin klasik ve çağdaş literatürünü öğrenir.
3 Sosyal bilimlerdeki oryantalist inşayı kavrar.
4 Avrupa-merkezci yaklaşımları analiz eder.
5 Oryantalizmin doğu imajını çözümler.
6 Sosyal bilimlerde kültürel özgünlüğün önemini kavrar.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Oryantalizm nedir? Oryantalist kimdir?
2 Oryantalizm ve Sosyal Bilimler
3 Doğu ve Batı
4 Erken oryantalistler
5 Doğu ve Batı Arasındaki İlişkiler
6 İlk dönem: Fransız ve İngiliz oryantalizmi
7 Oryantalizmin manifestosu
8 Karşılaştırmalı oryantalizm
9 Arasınav
10 Oryantalizm ve emperyalizm
11 Edward Said ve Oryantalizm
12 Sömürge sonrası çalışmalar ve Edward Said´in önemi
13 Bir oryantalist: Salman Rüşdi
14 Oryantalizm tartışmaları ve oryantalizmin eleştirisi
Kaynaklar
Ders Notu

Said, Edward, Şarkiyatçılık, ( Çev. Berna Ünler), Metis Yayınları, İstanbul,1999.

Ders Kaynakları

1.Bulut, Yücel, Oryantalizmin Eleştirel Kısa Tarihi, Yöneliş Yayınları, İstanbul, 2002.
2.Thierry Henstsch, Hayali Doğu,Metis Yayınları.
3.Bryan S. Turner, Oryantalizm, postmodernizm ve Globalizm, Anka Yayınları.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması
6 Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek
7 Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak
8 Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 1 20 20
Ödev 1 10 10
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6