Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Deneysel Atölye II RES 506 0 6 + 0 6 12
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof. FÜSUN ÇAĞLAYAN
Dersi Verenler Prof. FÜSUN ÇAĞLAYAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Çağımız sanat akımlarında güçlü bir yönelim olan ´action painting- eylem resmi´ nin, teknik yöntemleri ve kuramsal boyutları ile birlikte öğrenilmesi amacı ile konulmuş bir derstir.
Dersin İçeriği Kökeninde doğu sanatlarındaki kaligrafiden esinlenen,iki boyutlu yüzeyde zaman ögesinin jestüel bir tavırla kullanılması, boyanın hareketi ile doğanın metabolizması ve gerçekliğin sunumu arasında birebir örtüşen bir algı alanı oluşturmak.Hareket spontanite,rastlantı ve kurgusallık, leke gibi soyut kompozisyona ve biçimsel sorunlara ait ögelerin kullanılması ve araştırılması.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan bilgileri derinleştirerek organize edebilir. Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo,
2 Araştırma konusunu yazılı, sözlü ve görsel araçlarla sunmak üzere düzenleyebilir. Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo,
3 Kavramsallaştırma, tasarım, eskiz ve proje bazında bir sanat üretimi gerçekleştirebilir. Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo,
4 Kuramsal ve deneysel bilgi birikimiyle estetik algı düzeyine sahip olabilir. Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo,
5 Sanatsal bir olguyu konjonktürel bakışla analiz edebilir. Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo,
6 Çağdaş sanat üretimlerini, araştırma konuları doğrultusunda değerlendirebilir. Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin içeriği ve genel tanımlar yapılır, kaynakçalar tanıtılır. Öğrenciye kullanacağı materyaller ve teknik yöntemler anlatılır
2 İstenen materyaller uygulama için hazırlanır ; zemin yüzeylerin oluşturulması, boyaların hazırlanması ve ilk uygulama gerçekleştirilir.Gelecek ders için kompozisyon eskizleri istenir.
3 Eskiz kompozisyon örneklerinden yola çıkılarak geniş yüzeylerde denemeler gerçekleştirilir.
4 Verilen teknik ve kompozisyon öğretisine paralel öğrencinin bireysel materyal ve üslup geliştirmesi istenir.Bu çalışma için kendi kaynakçasını ve örnek aldığı sanatçıları belirlemelidir.
5 Öğrenci araştırmaları ile bağlantılı atölye çalışması yapar ve yola çıktığı sanat ve sanatçı örnekleri ile bağlantılı kuramsal çalışmalardan oluşan bir dosya oluşturması istenir.
6 Öğrenci araştırmaları ile bağlantılı atölye çalışması yapar ve dosyasını geliştirir.
7 Öğrenci araştırmaları ile bağlantılı atölye çalışması yapar ve dosyasını geliştirir.
8 Öğrenci çalışmalarının ve dosyaların sunumu, değerlendirilmesi
9 Üretilen çalışmaların farklı malzemeler ve boyutlarla desteklenerek geliştirilmesi.
10 Üretilen çalışmaların farklı malzemeler ve boyutlarla desteklenerek geliştirilmesi.
11 Genel bir değerlendirme ve öğrenci yönelimlerinin sorgulanışı
12 Son çalışmaların uygulanması
13 Son çalışmaların uygulanması
14 Sunum ve Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1.Yves Michaud ,SAM FRANCIS,Editions Daniel Papierski 1974
2. 20.YÜZYIL FRANSIZ RESMİ,Tayf Basım 1994
3. TAPIES Objects of Time,Editions Paligrafa, Spain
4. Norbert Lynton,MODERN SANATIN ÖYKÜSÜ
5. Francoıs Cheng, BOŞLUK VE DOLULUK,İmge Y. 2006
6. GERHARD RICHTER,The Museum of Modern Art,Newyork,2009
7. ART TODAY,Taschen
8. JACSON POLLOCK
9. FRANZ KLINE
10. Amerikan Soyut Dışavurumcuları( internet)
Mark Rothko
Willem de Kooning
Robert Motherwell
Archil Gorky
David Smith
Helen Frankenthaler

11. ART INFORMEL
Jean Rene BAZAINE
Norman BLUHM
Alberto BURRİ
Jean DUBUFFET
Jean FAUTRİER
Hans HARTUNG
WOLS
Jean ATLAN
12. Kaligrafi sanatına ait her türlü doküman( Osmanlı hat sanatı, Çin ve Japon yazı sanatı)
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek X
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması X
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak X
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi X
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması X
6 Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek X
7 Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak X
8 Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 8 128
Ara Sınav 2 8 16
Kısa Sınav 2 8 16
Ödev 2 10 20
Proje / Tasarım 1 10 10
Performans Görevi (Atölye) 1 10 10
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 302
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 12,08
Dersin AKTS Kredisi 12