Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çağdaş Din Eğitimi Teorileri FDE 604 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN
Dersi Verenler Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu ders başta batı olmak üzere son yıllarda ortaya çıkan din eğitim teorileri ve yaklaşımlarının tanıtımı, çıkış nedenleri ve bu yaklaşımların Türkiyedeki din eğitimi açısından eleştirel olarak değerlendirilmesi yapılarak öğrencilerin alanla ilgili bilgi ve bilimsel bakış açılarının gelişmesine katkı sağlanmak hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği Yeni din eğitim yaklaşımlarının ortaya çıkış nedenleri, çoğulculuk ve din eğitimi, fenemonolojik din eğitimi teorisi, yorumlayıcı din eğitimi teorisi, diologikal din eğitimi yaklaşımı
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Din öğretiminde yeni yaklaşıma duyulan ihtiyacı anlayıp açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
2 Çoğulculuk ve din öğretini ilişkisini örneklendirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
3 Geleneksel ve modern din eğitimi yaklaşımı arasındaki temel anlayış farklarını çözümler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
4 Çağdaş din eğitimi yaklaşımlarını özetler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
5 Farklı din eğitimi teorisi oluşum sürecini değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
6 Türkiyedeki din eğitim anlayışı hakkında yargıda bulunur Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Yapılandırmacı öğrenme teorisi
3 Yeni din eğitimi yaklaşımlarını ortaya çıkış nedenleri
4 Eğitimde çoğulculuk
5 Din eğitiminde çoğulculuk
6 Geleneksel din eğitimi yaklaşımları
7 Geleneksel din eğitimi yaklaşımları
8 Ara sınav
9 Fenemenolojik din eğitimi yaklaşımı
10 Yorumlayıcı din eğitimi yaklaşımı
11 Yorumlayıcı din eğitimi yaklaşımı
12 Diological din öğretimi yaklaşımı
13 Narative din öğretimi yaklaşımı
14 Genel değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları [1] Grimmet, M., (ed) Pedagogies of Religious Education, Essex, McCrimmons, 2000.
[2]Kaymakcan, R. (ed)Çokkültürlülük, Eğitim, Kültür ve Din Eğitimi,İstanbul, dem Yayınları, 2006.
[3] Kaymakcan, R. Günümüz ingilteresinde Din Eğitimi, İstanbul, Dem Yayınları, 2004.
[4] Jackson, R. Din Eğitimi: Yorumlayıcı Bir Yaklaşım, İstanbul, Dem Yayınları, 2005.
[5] Ziebertz, H., Religious Education in a Plural Western Society, Munster, Lit Verlag, 2003.
[6] MEB, Din Öğretiminde Yeni Yöntem Arayışları Uluslararası Sempozyumu, MEB Yayınları, Ankara, 2003.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. X
2 Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. X
3 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir.
4 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. X
5 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. X
6 Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. X
7 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir.
8 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. X
9 Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. X
10 Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. X
11 Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 20 20
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 153
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,12
Dersin AKTS Kredisi 6