Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Osmanlı Bilim Tarihi Kaynakları | FEL 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MÜKERREM BEDİZEL AYDIN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Osmanlı bilim tarihi kaynaklarına baktığımızda ilk sırada çeşitli bilim dallarına ait metinler yer alır. Ancak seyahatnameler, vakanüvis tarihleri, tabakat kitapları, edebi metinler gibi çok farklı kaynaklarda da önemli bilgilere ve belgelere ulaşmak mümkündür. |
Dersin İçeriği | Bilim tarihine kaynaklık edebilecek metinlerin tespiti ve bunlar üzerinde tartışma |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Osmanlı bilim tarihi açısından kaynak olabilecek metinleri tesbit edebilmek | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | Sınav , |
2 | Metinlerin nasıl kullanılacağı hakkında bilgi sahibi olmak | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, |
3 | Metinlerden bilim tarihi için kullanılabilecek malzemenin çıkarılabilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
4 | Metinlerden çıkarılan bilgileri değerlendirmek | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Ödev, |
5 | Kaynaklarıyla Türk bilim etkinliklerini tanımak | Anlatım, | Sınav , |
6 | Kaynakları değerlendirmek, alternatif geliştirmek | Anlatım, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Osmanlı bilim tarihine kaynaklık edebilecek eserler- Giriş | |
2 | Seyahatnameler | |
3 | Seyahatnameler | |
4 | Tabakat eserleri | |
5 | Tabakat eserleri | |
6 | Kataloglar | |
7 | Kataloglar | |
8 | Edebi eserler | |
9 | ARASINAV | |
10 | Edebi eserler | |
11 | Tarih kitapları | |
12 | Tarih kitapları | |
13 | Değerlendirme | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Metinler üzerinde çalışılacaktır. |
Ders Kaynakları | Osmanlı bilim tarihi metinleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. | X | |||||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliğini kullanır. | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliğini kullanır. | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi gösterir. | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi gösterir. | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisi kazanır ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana göre yerini belirler. | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisi kazanır ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana göre yerini belirler. | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini kullanır. | X | |||||
8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); | X | |||||
8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); | ||||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |