Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Etik FEL 510 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Ön koşul dersi bulunmamaktadır.

Önerilen Seçmeli Dersler

Önerilen seçmeli ders bulunmamaktadır.

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK
Dersi Verenler Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Onur Kabil

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Etik kuramların çözümlemesi.

Dersin İçeriği

Belli başlı etik kuramlar

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ahlak felsefesinin temel kavramlarını tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
2 Ahlak felsefesinin temel problemlerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
3 Ahlaki söylem ve ahlak yargısı arasındaki ilişkiyi kurar. Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınav,
4 Betimleyici, normatif ve meta etik kuramları çözümler. Anlatım, Ödev,
5 Özgürlük ve sorumluluk arasındaki ilişkiyi değerlendirir. Anlatım, Sınav ,
6 Etik kuramlar açısından ahlaki eylemi, eylemin sonucu ve eyleyicinin niyeti açısından değerlendirir. Anlatım, Tartışma, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Etiğin konusu: Ahlakî söylem ve ahlakî muhakeme
2 Betimleyici, Normatif ve Meta Etik
3 Ahlakî bilinç, özgürlük, yükümlülük ve ödev
4 Etiğin temeli ve türleri (Kozmolojik, Teolojik ve Epistemolojik
5 Grek Etiği: Sokrates öncesi ve Sokrateste etik
6 Aristoteles ve eudaemonist etik
7 Teolojik perspektifler: Ortaçağ Etiği
8 Bir rasyonalist olarak Descartes, bir duygucu olarak Hume, bir determinist olarak Spinoza
9 ARASINAV
10 Kant Etiği: Özgürlük ve Ödev
11 Varoluşçu Etik: Camus ve Sartre
12 Meta etik teorileri
13 Postmodernist Etik
14 Uygulamalı Etik
Kaynaklar
Ders Notu

Ahlak felsefesi metinleri

Ders Kaynakları

[1] Hakan Poyraz, Dil ve Ahlak, Vadi Yayınları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliğini kullanır. X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi gösterir. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisi kazanır ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana göre yerini belirler. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini kullanır. X
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6