Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
13.Y.Y.Türk Düşüncesi FEL 506 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ENDER BÜYÜKÖZKARA
Dersi Verenler Prof.Dr. RAHMİ KARAKUŞ,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Ender Büyüközkara

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

13.yy. Türk Düşüncesi´ni ve Türk Düşüncesi´nin tarihî kaynaklarını tanıma

Dersin İçeriği

Bu yüzyılın kişi ve problemleri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 13.yy Türk Düşüncesi´ni tanıma ve tanımlayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
2 13.yy Türk Düşüncesi´nin şahsiyetlerini tanıyabilme ve anlayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türk Düşüncesi´nin referansları: İslam öncesi
2 Türk Düşüncesi´nin referansları: İslam öncesi
3 Türk Düşüncesi´nin referansları: İslamiyet dönemi
4 Türk Düşüncesi´nin referansları: İslamiyet dönemi
5 Tasavvuf: İbn Arabi
6 Tasavvuf: İbn Arabi
7 Tasavvuf: Sadreddin Konevi
8 Tasavvuf: Mevlana
9 Tasavvuf: Mevlana
10 Bektaşilik
11 Bektaşilik
12 Yunus Emre
13 Felsefî düşünce: Nasiruddin Tusi
14 Felsefî düşünce: Nasiruddin Tusi
Kaynaklar
Ders Notu

13.. yy düşünce tarihleri

Ders Kaynakları

13. yy düşünür metinleri

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliğini kullanır. X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi gösterir. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisi kazanır ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana göre yerini belirler. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini kullanır. X
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 148
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,92
Dersin AKTS Kredisi 6