Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Stk’Lar ve Sosyal Politika | CSS 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Sosyal Politika
|
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SİNEM YILDIRIMALP |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SİNEM YILDIRIMALP, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Akın Özdemir |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Sivil toplum alanında bilgi vermek Sosyal politikanın aktörleri konusunda yeterlilik kazandırmak Sosyal politikanın spesifik alanlarında (sosyal sorunlar) araştırma yapmak adına planlama, organizasyon ve uygulama becerilerini geliştirmek Sosyal politika ve sivil toplum araştırmaları için gerekli bilgi birikimini sağlayabilmek |
Dersin İçeriği | Sosyal politika ve sivil toplum ilişkisini incelemek Sosyal Politika aktörü olarak sivil toplum kuruluşlarının işlevini tartışmak Sivil toplum kuruluşlarının amaçlarını değerlendirmek Sosyal sorunların çözümünde sivil toplum kuruluşlarının önemini belirlemek Küresel sosyal düzen içinde küresel sivil toplum kuruluşlarının yerini değerlendirmek. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sivil Toplum Örgütlerinin demokratik toplumlardaki yeri ve önemini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
2 | Türkiye'de Sivil Toplum Örgütlerinin sosyal etkilerini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
3 | Sivil Toplum Örgütlerinin Kamuoyu oluşturmadaki yerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Dünyadaki gelişmeleri tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sivil Toplum ve Sosyal Politika İlişkisi | Sosyal Politika, Et.Aysen TOKOL,Yusuf ALPER,Dora Yayıncılık Sosyal Politika Kuramlar ve Uygulamalar, Pete ALCOCK, Margaret MAY, Karen ROWLİNGSON |
2 | Sosyal refah ve Refah Karması | Küreselleşme Sürecinde Refah Devleti, Süleyman Özdemir |
3 | Bir Sosyal Politika Aktörü Olarak Sivil Toplum Kuruluşları | Küreselleşme Sürecinde Refah Devleti, Süleyman Özdemir |
4 | Dünyada ve Türkiye’de STK’ların Gelişimi ve Etkinlikleri | |
5 | Sivil Toplum ve Demokrasi İlişkisi (Sivil Toplumun Demokrasiye Katkıları )ım Sürecinin STKlara etkileri ve Katkıları | |
6 | Gönüllülük ve Katılımcılık Temelinde STKların örgütlenmesi, Yönetimi ve Sorunları | |
7 | Sivil Toplum ve Devlet İlişkisi | |
8 | STKların Sosyal Siyasal ve Ekonomik Yaşamdaki Rolleri | |
9 | Merkezi ve Yerel Yönetimler ile STK Etkileşimi ve Türkiyedeki Merkezi Yönetimin STKlara Bakışı | |
10 | STK Ekonomisi ve Sivil Toplum Kuruluşlarının Sorunları | |
11 | Sivil İtaatsizlik | |
12 | Aktivizm ve Dijital Aktivizm | |
13 | Küresel Kalkınma Amaçları, Sosyal Sorunlar ve STKlar | |
14 | Toplumsal Hareketler, Yeni Toplumsal Hareketler ve STK'lar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ÇAHA, Ö; Sivil Toplum Aydınlar ve Demokrasi, İz Yayınları, İstanbul, 1999 CHARRON,S; Funding Vutae-Civil Sociaty Ald and Democrary Promation, Chaven,2000 TOSUN ERDOĞAN,G.,Demokratikleşme Perspektifinden Devlet-Sivil Toplum İlişkisi, 2000 ANHEİR,R;Civil Society Measarement, Eveluation Policy, Eartscan, 2004 GÜL SALLAN,G., Sosyal Devlet Bitti, Yaşasın Piyasa, Ebabil yayınları,2006 ÇAHA,Ö; Aşkın Devletten Sivil Topluma, Orıon Kitabevi,2012 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | ||||||
3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | X | |||||
4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | X | |||||
5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | X | |||||
6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | X | |||||
8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | X | |||||
9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | X | |||||
10 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |