Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitki Taksonomisi Praktikumu II BIY 511 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Ülkemizdeki bitki türlerini tanımak ve bitki teşhis yöntemlerinin öğretilmesi.

Dersin İçeriği

Türkiye florasındaki dizilim dikkate alınarak, familyaların ve bunlara ait bitkilerin teşhisi ve tanınmasının sağlanması.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Boraginaceae familyasını tanır. Anlatım, Sınav , Ödev,
2 Scrophulariaceae familyasını tanır. Anlatım, Sınav , Ödev,
3 Lamiaceae familyasını tanır. Anlatım, Sınav , Ödev,
4 Liliaceae,Amarylldaceae, Iridaceae familyasını tanır. Anlatım, Sınav , Ödev,
5 Poaceae, Thypaceae familyasını tanır. Anlatım, Sınav , Ödev,
6 Orchidaceae, Cyperaceae, Sparganiaceae familyasını tanır. Anlatım, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Boraginaceae
2 Scrobhulariaceae
3 Labiatae
4 Labiatae
5 Liliaceae
6 Liliaceae
7 Amaryllidaceae
8 Iridaceae
9 Poaceae
10 Poaceae
11 Orchidaceae
12 Cyperaceae
13 Sparganiaceae
14 Typhaceae
Kaynaklar
Ders Notu

1) Davis PH. Türkiye ve Doğu Ege Adaları Florası 1-11 cilt

2) Frederic S. Türkiye Çiçekleri 2004, İstanbul.

3) Ekim T. ve ark. Türkiye Bitkileri Kırmızı Kitabı, Türkiye Tabiatı Koruma Derneği, 2000.

Ders Kaynakları

1) Davis PH. Türkiye ve Doğu Ege Adaları Florası 1-11 cilt 

2) Frederic S. Türkiye Çiçekleri 2004, İstanbul. 

3) Ekim T. ve ark. Türkiye Bitkileri Kırmızı Kitabı, Türkiye Tabiatı Koruma Derneği, 2000.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık Alanı ölçeğinde metot geliştirme yöntemlerini ve bilgi elde etme yöntemlerini sağlama X
2 Konu üzerine uygulama yapabilme X
3 Alanıyla ilgili literatür düzeyinde temel bilgiye sahip olma X
4 Sonuçlarını anlatabilme ve tartışabilme X
5 Özgün konular belirleyebilme X
6 Biyoloji alanındaki kazanımlarını disiplinler arası çalışmalarda kullanma yetkinliğine sahiptir. X
7 Proje tabanlı çalışma yönünde tutum geliştirir. X
8 Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. X
9 Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. X
10 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
11 Biyoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini ilgili bilim dallarında uzmanlık düzeyinde geliştirir. X
12 Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 10 10
Proje / Tasarım 1 25 25
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 15 15
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 155
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,2
Dersin AKTS Kredisi 6