Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Günümüz Dın Psıkolojısı Çalışmaları FDP 504 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler

yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ABDULVAHİT İMAMOĞLU
Dersi Verenler Prof.Dr. ABDULVAHİT İMAMOĞLU,
Dersin Yardımcıları

yok

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Günümüz Din Psikolojisi Çalışmaları dersinin; kavram ve problemlerini ve din psikolojisindeki yeni gelişmeleri öğrenciye tanıtmak.

Dersin İçeriği

Bu derste başlangıcından günümüze din psikolojisinin bir bilim olarak değeri, gelişimi ve yeni araştırma alanları işlenecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Din Psikolojisinin konusunu, yer ve önemini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Dersin temel kaynaklarını tasvir eder Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Din Psikolojisinde belirlenen yeni araştırma alanlarını analiz eder Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Dersin diğer dini bilimlerle ilişkilerini derler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Fonksiyonalizm ve din psikolojisi ilişkisini sentezler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Gençlik ve din ilişkisini değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
7 Dini tutum ve davranışları şahsında uygular Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Günümüzde din psikolojisi
2 Din psikolojisindeki gelişmeler
3 Din psikolojisinin diğer disiplinlerle ilişkisi
4 Şahsiyet psikolojisi ve din
5 Din psikolojisi ve fenomenoloji
6 Dini duygu ve düşünce
7 Fonksiyonalizm ve din psikolojisi
8 Ara sınavı
9 Dini fiiller ve dini yaşayış
10 Dini tutum ve davranış
11 Tasavvuf psikolojisi
12 Gençlik ve din
13 Dini değişim
14 Toplum ve din
Kaynaklar
Ders Notu

Hökelekli, H.(2002), Gençlik, Din ve Değerler Psikolojisi, Ankara Okulu Yay., Ankara.

Ders Kaynakları

[1] Yavuz, K.(1983), Çocukta Dini Duygu ve Düşüncenin Gelişmesi, D.İ.B.Yay., Ankara.
[2] Aydın, A.R(2004), Birey ve Din, İnsan Yayınları, İstanbul.
[3] Güngör, E.(1993),Değerler Psikolojisi, Hollanda Türk Akademisyenler B.V. Yayınları, Amsterdam.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. X
2 Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. X
3 Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. X
4 Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. X
5 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. X
6 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. X
7 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. X
8 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. X
9 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6