Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Modern Arap Edebiyatı Metin Tahlilleri TIB 604 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AHMET BOSTANCI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Modern Arap edebiyatını tanıtmak ve öğrencilerin örnek metinlerle yüzyüze gelmesini sağlamak
Dersin İçeriği Modern Arap edebiyatının özelikleri hakkında kısaca bilgi verilecek ve döneme ait örnek metinler okutulacaktır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Modern Arap Edebiyatından bir metni doğru okur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
2 Modern Arap Edebiyatına dair bir metinden okuduğunu doğru anlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
3 Modern Arap Edebiyatına dair bir metinden anladığını Türkçeye doğru aktarır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav ,
4 Modern Arap Edebiyatına dair kaynakları bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Arap Edebiyatının başlıca dönemleri
2 Modern Arap Edebiyatının özellikleri
3 Modern Arap Edebiyatının özellikleri
4 Taha Hüseyin?den seçme metin
5 Necib Mahfuz?dan seçme metin
6 Necib Mahfuz?dan seçme metin
7 Tevfik el-Hakim?den seçme metin
8 Tevfik el-Hakim?den seçme metin
9 Ahmed Şevkî?den seçme şiir
10 Mahmud Derviş?ten seçme şiir
11 İbrahim Tukan?dan seçme şiir
12 Zekeriya Tamir?den seçme metin
13 Abdusselam el-Uceylî?den seçme metin
14 Ali Tantavi?den seçme metin
Kaynaklar
Ders Notu Ders notları
Ders Kaynakları 1. Corci Zeydân, Târihu?l-âdabi?l-lugati?l-Arabiyye I-III, Beyrut ty
2. Hanna el-Fâhûrî, Târîhu?l-edebi?l-Arabî, Beyrut ty
3. Ahmet Subhi Furat, Arap Edebiyatı Tarihi I, İstanbul 1996
4. Şevki Dayf, Târîhu?l-edebi?-Arabî I-VI, Kahire 1990
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 30
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 1 15 15
Ödev 1 10 10
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6