Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kurum Kültürü SOS 634 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ALİ ARSLAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Meryem Köse
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı sosyolojik açıdan kurumsal yapıyı ve bu yapıyı oluşturan insanların belirli anlayış ve değerlere sahip olması ve ortak çalışma kültürüne ulaşmasını sağlamayı amaçlar
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kurum kültürünün sosyal boyutlarını açıklar Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 anlayış seviyesine ulaşmayı hedefler Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Kurum kültürünün temel misyonunu açıklar Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Kurum kültürünün oluşturulmasına ait bilgiler kazandırır Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Kurum kültünün ana çerçevesini oluşturmaya çalışır Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Kurum kültürünün alt başlıkları hakkında bilgi verir Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
7 Kurum kültürüne temel olan değer ve tutumları belirler Tartışma, Ödev,
8 Kurum kültürüne destek olan iletişim etkinliğini kapsama alır Tartışma, Performans Görevi,
9 Kurum fikrinin ortak bir payda halinde benimsenmesine işaret eder Tartışma, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kurum kültürü hedefleri ve ortak anlayış
2 Kurum kültürünün felsefesi, misyon ve vizyonu
3 Çalışma geleneğinin oluşturulması
4 Sistemli çalışma düzenine girmek
5 İş hayatına tüm aktörlerin katılımı
6 Kurum kültürünün temel göstergeleri
7 Ortak bir hareket faktörü olarak iletişim
8 Fikri ve duyguların iletilmesi
9 Davranışların düzenlenmesinde iletişim
10 İletişimi doğru kavramlara dayandırmak
11 Kurum fikri ve yenilenme
12 Kurum çatışmaları ve çözümü
13 Grup duygusu ve dayanışma
14 Kurumda sosyal faaliyetlerin önemi
Kaynaklar
Ders Notu Sami Şener, Kurum Kültürü Ders Notları
Ders Kaynakları .Cultural Nuances, Assumptions, and the Butterfly Effect, Rory Remer,Counseiing and Vaiues January 2007 "Voiume 51
.Effects of basic human values on host community
acculturation orientations
Irene Sapienza, Zira Hichy, Maria Guarnera, and Santo Di Nuovo,INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY, 2010, 45 (4), 311319
.ÖRGÜT KÜLTÜRÜ VE ÖRGÜTSEL İLETİŞİM,Serpil DURĞUN
Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. Aralık 2006. Cilt:II1, Sayı:II, 112-132
.ÜLKE ORJİNİNİN KURUMSAL KÜLTÜRE YANSIMASI,KURUM İÇİ İLETİŞİM VE İNSAN KAYNAKLARI UYGULAMALARI: IKEA ÖRNEGİ
Ögr.Grv.Elif SUNGUR*Bu çalısma 2007 2.Ulusal Halkla İliskiler Sempozyumunda bildiri olarak sunulmus,
.TOPLUM KÜLTÜRÜNÜN KURUM KÜLTÜRÜNEYANSIMASI,Yrd.Doç.Dr.Ayşen TEMEL EĞİNLİ/Yrd.Doç.Dr.Sinem YEYGEL ÇAKIRxSOSYAL ve BEŞERİ BİLİMLER DERGİSİ
Cilt 3, No 2, 2011
.TOPLUM KÜLTÜRÜNÜN KURUM KÜLTÜRÜNE YANSIMASI
Ayşen TEMEL EĞİNLİ - Sinem YEYGEL ÇAKIR, SOSYAL ve BEŞERİ BİLİMLER DERGİSİ
Cilt 3, No 2, 2011
.YABANCILAŞMA, KURUMSAL DEĞERLER VE DUYGU YÖNETİMİ DENKLEMİ
Arş. Gör. Murat Polat Arş. Gör. Tuba Yavaş/ Eğitim Öğretim Araştırmaları Dergisi Mayıs Haziran Temmuz 2012 C.1 Sayı.2
.İNSAN KAYNAKLARI AÇISINDAN KURUMSAL İMAJ Ferit KÜÇÜK, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Cilt: 15, Sayı: 2, Sayfa: 247-266, ELAZIĞ-2005
.ÖRGÜTSEL İLETİŞİMİN ETKİNLİĞİ AÇISINDAN KURUMSAL
BLOGLAR VE BİRKAÇ KURUMSAL BLOGUN İNCELENMESİ Fatih KARCIOĞLU-
Esat KURT, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 23, Sayı: 3, 2009 1
.ÖRGÜT KÜLTÜRÜ ,Doc. Dr. Nezahat GÜÇLÜ,
Gazi Universitesi Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Ankara 2003
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. X
1 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. X
2 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. X
2 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. X
3 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. X
3 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. X
4 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. X
4 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. X
5 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. X
5 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. X
6 Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak
6 Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak
7 Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak
7 Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Sözlü Sınav 2 5 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 5 5
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6