Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Seminer (Yl) EYD 500 0 0 + 0 0 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler Doç.Dr. İSMAİL YILMAZ, Prof.Dr. MÜBİN KIYICI, Prof.Dr. ŞENOL BEŞOLUK, Prof.Dr. OSMAN TİTREK, Doç.Dr. YÜKSEL GÜÇLÜ, Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU, Prof.Dr. FATİME BALKAN KIYICI, Prof.Dr. MEHMET BARIŞ HORZUM, Doç.Dr. MEHMET ALİ HAMEDOĞLU, Doç.Dr. ELİF ATABEK YİĞİT, Prof.Dr. TUNCAY AYAS, Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ, Prof.Dr. NAMUDAR İZZET KURBANOĞLU, Prof.Dr. MUSTAFA BAYRAKCI, Doç.Dr. ONUR İŞBULAN, Dr.Öğr.Üyesi ZELİHA DEMİR KAYMAK, Prof.Dr. MELEK MASAL, Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN, Doç.Dr. EBRU UZUNKOL, Prof.Dr. MUSTAFA YILMAZLAR, Doç.Dr. ÖZLEM CANAN GÜNGÖREN, Prof.Dr. İSMAİL ÖNDER, Prof.Dr. CANAN LAÇİN ŞİMŞEK, Doç.Dr. MEHMET CÜNEYT BİRKÖK, Dr.Öğr.Üyesi MEHMET ÖZDEMİR, Prof.Dr. MUSTAFA ALTUN, Doç.Dr. MEHMET KAYA, Prof.Dr. MURAT İSKENDER, Prof.Dr. SEVGİ COŞKUN KESKİN, Prof.Dr. ALPARSLAN OKUR, Dr.Öğr.Üyesi BELGİN UZUN, Doç.Dr. AYSUN ÖZTUNA KAPLAN, Prof.Dr. MUSTAFA BEKTAŞ, Doç.Dr. YUSUF KESKİN, Doç.Dr. BETÜL DÜŞÜNCELİ, Dr.Öğr.Üyesi SERHAT ARSLAN, Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN, Prof.Dr. HÜSEYİN ÇALIŞKAN, Prof.Dr. ALİ HAYDAR ŞAR, Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK, Prof.Dr. FİRDEVS KARAHAN, Doç.Dr. GÖZDE SEZEN GÜLTEKİN, Doç.Dr. HAKKI BAĞCI, Prof.Dr. EYÜP ÇELİK, Doç.Dr. ÜMİT SAHRANÇ, Doç.Dr. ÖMER FARUK VURAL, Doç.Dr. CİHAT ATAR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.
2 Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
3 Eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
4 Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
5 Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur.
6 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.
7 Eğitim örgütlerindeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar.
8 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.
9 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
10 Güncel gelişmeleri ve eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
11 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.
12 Eğitim yönetimi ve denetimi alanında teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır.
13 Okulların kültürü ve okullardaki örgütsel davranışa ilişkin temel ve yeni kuram ve yaklaşımları bilir ve buna dayalı bir olaya nasıl çözüm üretebileceğini kavrar.
14 Bir örgüt olarak okullardaki hizmetlerin neler olduğunu kavrar ve bu hizmetleri hangi çağdaş örgütsel yaklaşımlarla geliştirebileceğine ilişkin bir vizyon sahibi olur.
15 Okulu yönetirken temel yasal ve yönetsel hususları bilir ve uygular.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)