Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Oyun Teorisi MAT 613 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

İstatistik, Bilgisayar Programlama

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MURAT SARDUVAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Oyunlar teorisi ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi

Dersin İçeriği

Oyun Teorisi, Rekabet ve Stratejiler

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Temel Kavramlar Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
2 Stratejik Denk Oyunlar, Minimax Eşitlikleri ve Eyer Noktaları Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
3 Matris Oyunları, Bir Oyunun Değeri ve Optimal Stratejiler, Matris Oyunları ve Lineer Programlama Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
4 Konveks Kümeler Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
5 Sonsuz Muhalif Oyunlar Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
6 Şartlı Kompakt Oyunlar Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
7 Pazar Rekabeti Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
8 Konkav ve Konveks Oyunlar Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
9 Zamanlama Oyunları Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
10 Ortaksız Oyunlar Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
11 Ortaklı Oyunlar Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
12 Aşamalı Oyunlar Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
13 N- Kişili Oyunlar Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel Kavramlar
2 Ortaksız Oyunlar
3 Stratejik Denk Oyunlar, Minimax Eşitlikleri ve Eyer Noktaları
4 Matris Oyunları, Bir Oyunun Değeri ve OptimalStratejiler, Matris Oyunları ve Lineer Programlama
5 Konveks Kümeler
6 Sonsuz Muhalif Oyunlar
7 Şartlı Kompakt Oyunlar
8 Pazar Rekabeti
9 Konkav ve Konveks Oyunlar
10 Zamanlama Oyunları
11 Ortaksız Oyunlar
12 Ortaklı Oyunlar
13 Aşamalı Oyunlar
14 N- Kişili Oyunlar
Kaynaklar
Ders Notu

Sezginman, İ, Lineer Programlama Teori ve Problemleri, YTÜ Yayınları, Yayın No: 187, İstanbul, 1986.

Ahlatçıoğlu, M., Tiryaki, F., Oyunlar Teorisi, YTÜ Yayınları, Yayın No: 4, İstanbul, 1998.

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yüksek lisansta, alanına ilişkin edindiği yeterlilikler üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgileri kullanarak, bilimsel araştırmalarla yeni bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygulama yapılacak alanlar olup olmadığını irdeler.
1 Yüksek lisansta, alanına ilişkin edindiği yeterlilikler üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgileri kullanarak, bilimsel araştırmalarla yeni bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygulama yapılacak alanlar olup olmadığını irdeler. X
2 Bilimsel yöntemleri kullanarak, alanındaki eksik veya sınırlı bilgiyi tamamlar. X
2 Bilimsel yöntemleri kullanarak, alanındaki eksik veya sınırlı bilgiyi tamamlar.
3 Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir.
3 Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir. X
4 Yaptığı çalışmaları ya da alanıyla ilgili güncel gelişmeleri, alanındaki veya dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.
4 Yaptığı çalışmaları ya da alanıyla ilgili güncel gelişmeleri, alanındaki veya dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.
5 Ele aldığı problemle ilgili öngörülemeyen karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirerek çözüm üretir.
5 Ele aldığı problemle ilgili öngörülemeyen karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirerek çözüm üretir.
6 Doktora çalışması boyunca alanıyla ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslararası indeksli bir dergide yayınlanacak şekilde hazırlar, bilinirliğini arttırır. X
6 Doktora çalışması boyunca alanıyla ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslararası indeksli bir dergide yayınlanacak şekilde hazırlar, bilinirliğini arttırır.
7 Daha önceden yapılmış yayınları inceler, farklı ispat yöntemleri ile aynı konulara yaklaşır ya da güncel konular hakkında açık problemleri tespit eder.
7 Daha önceden yapılmış yayınları inceler, farklı ispat yöntemleri ile aynı konulara yaklaşır ya da güncel konular hakkında açık problemleri tespit eder. X
8 Yurt dışında alanıyla ilgili çalışan bilim insanlarını tespit eder, ortak çalışma yapmak için onlarla iletişime geçer. X
8 Yurt dışında alanıyla ilgili çalışan bilim insanlarını tespit eder, ortak çalışma yapmak için onlarla iletişime geçer.
9 Yurt dışında alanıyla ilgili çalışan bilim insanlarıyla ortak çalışma yapacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
9 Yurt dışında alanıyla ilgili çalışan bilim insanlarıyla ortak çalışma yapacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. X
10 Alanı ile gerekli teknolojik yenilikleri takip eder, kullanır. X
10 Alanı ile gerekli teknolojik yenilikleri takip eder, kullanır.
11 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6