Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Buluşçuluk ve Yenilik Yönetimi | FBE 600 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYTEN YILMAZ YALÇINER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. AYTEN YILMAZ YALÇINER, |
Dersin Yardımcıları | Ünal Atakan KAHRAMAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Fen Bilimleri alanlarında Yüksek Lisans ve Doktora programlarındaki öğrencilerin bilimsel çalışmalarında yaratıcı fikir geliştirmeleri, icat ve keşfe yönelik eğilimlerini arttırmak ve yeni teknolojilerin ve bilgi oluşmasındaki temel öğeleri öğrenmelerini sağlamak |
Dersin İçeriği | zeka, akıl bilimsel düşünce hayal gücü ve sezgi, yapay dünya yapay zeka, yapay eklemler ve sanal gerçeklik buluşçuluk ve keşif ve geleceğin dünyası patent, know-how, marka ve lisanslar, tasarım ve bilim süreci, mühendislik, bilim ve sanatta tasarım, ürün tasarımı ve mühendislik tasarımı, AR-GE, yenilik ve yenilik yönetimi, Teknoloji ve teknoloji yönetimi, rekabet edilebilirlik, ürün teknoloji ve yol haritaları, bilim ve iş dünyasından örnekler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Zeka, akıl bilimsel düşünce hayal gücü ve sezgi | |
2 | Yapay dünya yapay zeka, yapay eklemler ve sanal gerçeklik | |
3 | Buluşçuluk ve keşif ve geleceğin dünyası | |
4 | Patent, know-how, marka ve lisanslar | |
5 | Tasarım ve bilim süreci, mühendislik, bilim ve sanatta tasarım | |
6 | Ürün tasarımı ve mühendislik tasarımı | |
7 | AR-GE | |
8 | Yenilik ve yenilik yönetimi, | |
9 | AR-GE yenilik ve teknoloji yayılımı | |
10 | Teknoloji ve teknoloji yönetimi, | |
11 | Rekabet edilebilirlik | |
12 | Ürün teknoloji ve yol haritaları | |
13 | Bilim ve iş dünyasından örnekler | |
14 | Bilim ve iş dünyasından örnekler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Robinson K., Kitap yayınevi 2. Postman N., Teknopoli, Gelenek yayınları, 2004 İstanbul 3. Compton W. D., Mühendislik ve teknoloji yönetimi Beta yayınları, 1999, İstanbul 4. Taşkın H., Adalı. M, R., Teknolojik zeka ve rekabet stratejileri, Değişim yayınları, 2004, İstanbul 5. Dhillon B. S., Enginnering and Technology Management Toolsand Applications, Artech House 6. Cross N., Engineering Design Methods Strategies for Product Design John Willey & Sons 7. Jones B., Miller B., Innovation Diffusion in the New Economy the Tacit component, Routledge |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | ||||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | ||||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | ||||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | ||||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 3 | 10 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |